Let horkovzdušným balónem v tureckém regionu Kapadocie je působivým zážitkem, za kterým každoročně cestují statisíce turistů z celého světa. Tamní krajina plná pozoruhodných skalních útvarů a hlubokých údolí se proslavila právě díky fotografiím, na nichž se ve vzduchu vznáší desítky těchto pestrobarevných plavidel najednou.
Rostoucí popularity tohoto zážitku si všimla i americká společnost Uber, která se rozhodla, že ho zahraničním turistům podstatně zjednoduší. Nově si tak lidé mohou let horkovzdušným balónem objednat přímo přes její aplikaci v rámci služby nazvané prostě Uber Balloon.
Lety horkovzdušným balónem startují každý den brzy ráno z městečka Göreme. Cestující se mohou podle Business Insideru těšit na 1,5hodinový zážitek, při kterém se budou vznášet nad stejnojmenným národním parkem, jenž je součástí seznamu světového dědictví UNESCO. Hlavním lákadlem celého letu je pozorování východu slunce nad touto vulkanickou krajinou z výšky několika set metrů nad zemí.
Nejrychlejší získají let zdarma
Horkovzdušný balón je nutné objednat aspoň 12 hodin předem přes funkci s názvem Uber Reserve. Jeden let vyjde zákazníky na 150 eur, tedy zhruba 3700 korun. Pokud si ale lidé zážitek zarezervují včas, nebudou za něj muset zaplatit ani korunu. První čtyři zabookované lety na každý den až do 19. listopadu totiž americká společnost poskytne svým klientům zcela zdarma.
Uber se rozhodl novou službu spustit přibližně v období, kdy v Kapadocii začíná hlavní turistická sezóna. Jen v říjnu a listopadu by do regionu měly přicestovat miliony návštěvníků, kteří sem míří hlavně za touto velmi populární atrakcí. Masivní nárůst turistů v Kapadocii ovlivnilo především šíření videí s lety balónem na sociálních sítích, které mají aktuálně jen na TikToku více než 1,6 miliardy zhlédnutí.
„Rozhodli jsme se zpřístupnit jeden z nejznámějších cestovatelských zážitků na světě. Turecko je jednou z nejoblíbenějších destinací pro mezinárodní cestovatele a naše aplikace jim nabízí nový způsob, díky němuž mohou zažít tuto kouzelnou zkušenost,“ uvedla v tiskové zprávě Anabel Diazová, viceprezidentka Uberu pro region Evropy, Středního východu a Afriky.
Uber nabízí i sáně tažené sobem
Nová služba je součástí dlouhodobější strategie americké společnosti, která se snaží zprostředkovat i služby, jež nespadají do kategorie klasické objednávky taxi. Tuto éru odstartoval v roce 2019 šéf firmy Dara Khosrowshahi, když uvedl, že Uber se má stát „operačním systémem pro každodenní život“.
Vedle horkovzdušných balónů si tak zákaznici mohou zarezervovat například i vyjížďky lodí třeba po řece Temži v Londýně nebo kolem řeckého ostrova Mykonos. Firma také nabízí i přepravu tuk-tuky na Srí Lance a v Indii, lety helikoptérou v New Yorku či jízdu na saních tažených sobem ve finském Laponsku.