Zájem o inovace a nové cesty v předávání informací. To přivedlo Vassili le Moigne, Francouze žijícího v Česku, k podnikání v prostředí internetu. Nyní se věnuje zejména budování exkluzivního internetového klubu, který umožňuje členům kupovat se slevami luxusní značkové zboží.
Foto: BigBrands
Léta jste pracoval v nadnárodním gigantu Microsoft. Jaké to je přesídlit po této zkušenosti do Česka?
Miluji tuto zemi! Stěhování do Prahy bylo velmi snadné. Jednak je součástí Evropské unie, takže pro příchod sem a zapojení se není třeba žádné velké papírování. Stačí mít otevřenou mysl a být vstřícný k rozdílnostem. Jistě, bylo by snadnější, pokud by nebylo tak obtížné naučit se česky, ale pomalu se do jazyka dostávám. Dále musím říci, že Praha a celá Česká republika si našla cestu k mému srdci nejvíce ze všech míst na světě, kde jsem dosud žil. Praha má všechny atributy hlavního města, ale přesto je svou velikostí stále místem pro lidi. Svou krásou v mých očí soupeří s Římem či Paříží. Ale nenosím růžové brýle. Existuje tu mnoho problémů jako je egoismus na silnicích či korupce. I tak je ale ve srovnání s dalšími místy v Evropě Česko skvělým místem k životu. Jsem rád, že můj osmiletý syn nyní objevuje život v Praze a nikoli ve větších, hrubších a méně bezpečných městech jako je Paříž, Londýn či Washington.
Zde podnikáte v oblasti internetového obchodu. Vaše jméno je spojováno zejména s vyhledávačem Lokola nebo klubem Bigbrands. Jak hodnotíte úspěšnost těchto projektů?
Strávil jsem léta ve společnosti Microsoft. Usiloval jsem, aby Microsoft začal být blíže zákazníkům a inovacím. To je totéž, co se snažím dělat i se svými součanými projekty. Lokola je především o lokálních informacích, které jsou přesné, aktualizované a prezentované způsobem, který vychází z daného místa. Díky vzestupu mobilního internetu a smartphonů se zvyšuje poptávka po tomto druhu velmi lokálního adresáře. Lokola tedy roste s tímto trendem. V posledním roce, kdy většinu svého času věnuji značce BigBrands, se rychle rozvíjejí první soukromé nákupy v klubu pro Českou republiku a Slovensko. Je jasné, že kombinace známé značky a denní slevy ve výši 60 procent je atraktivní pro spotřebitele. Je to těžká a dlouhodobá práce, ale jsme nadšení z výsledku v podobě silného růstu prodeje a počtu členství.
Jak jste již naznačil, BigBrands funguje jako nákupní klub, kde si lze koupit luxusní značkové zboží s výraznými slevami. Co vás přivedlo k tomuto nápadu?
Můj přítel Laurent Genina já jsme byli velmi překvapeni, jak drahé je v České republice značkové oblečení a obecně vysoké ceny lifestylových značek. Proč by zde lidé měli platit víc za určitou značku, než v Německu, Itálii nebo Rakousku? Měli jsme za to, že pokud bychom našli způsob jak nabízet stejné značky za mnohem nižší ceny, tak mladí lidé či zákazníci s citlivostí na výši cen by přišli k nám a nakupovali u nás. A to i za cenu delších dodacích lhůt. A měli jsme pravdu.
Kolik má BigBrands v současné době registrovaných členů?
BigBrands není pro každého. Jedná se o nákupní klub pro lidi, kteří neplatí rádi plnou cenu za nakupované produkty, a jsou schopni se rychle rozhodnout. Často říkám, že BigBrands je velmi dobře utajený klub. Nevydáváme množství tiskových zpráv, nevěnujeme se příliš PR, ale máme v současné době 180 tisíc BigBrands členů, kteří přicházejí velmi často na naše internetové stránky.
Vassili le Moigne (44)
Původem Francouz. Je investorem a zakladatelem internetových projektů jako je lokální vyhledávač Lokola.com a BigBrands. Studoval na Univerzity of Tokio, University of Washington a Michael G. Foster School of Business. Patnáct let svého života strávil prací pro nadnárodní společnost Microsoft. Žil v řadě zemí světa. Nyní žije v Česku se svou manželkou Taťánou, ředitelkou českého zastoupení společnosti Google a osmiletým synem Arsene.
Jak byste charakterizoval členy vašeho nákupníko klubu?
Jsou to většinou mladí lidé. Milují značkové věci, kvalitu, ale nemohou si ji vždy dovolit za plné ceny. Těmto lidem pomáháme sehnat tyto značky o něco levněji. Mnoho z našich členů je z menších měst České republiky, kde obchody prostě nenabízejí značky jako Calvin Klein, Valentino, Lacoste a další.
Mají výrobci značkového zboží zájem s vámi spolupracovat?
Z pohledu výrobců místních značek zvýšila krize potřebu najít alternativní způsoby, jak oslovit zákazníky ve věku 25 až 40 let, kteří jsou citliví na výši cen. My takový způsob nabízíme. To je důvod, proč neustále komunikujeme se značkovými firmami, které nás kontaktovaly se zájmem o spolupráci. Tato část práce mě velmi uspokojuje, protože jsme opravdu pomohli místním firmám oslovit více zákazníků velmi efektivním způsobem.
Vaše manželka Taťána je ředitelkou českého zastoupení společnosti Google. Počítáte, že s rodinou zůstanete v Česku již natrvalo?
Jsem velmi hrdý na Taťánu a práci, kterou dělá. Se svým týmem totiž opravdu otevírá pro lidi dveře k novým inovacím a lepším informacím. Taťána často říká, že život je hledání. V životě s ní a s naším synem zde v České republice nacházím mnoho odpovědí. Nemám v plánu se přesunout.