Vše dobré s novým týdeníkem EURO v roce 2002
Vydavatelství Euronews před několika týdny oslavovalo třetí výročí založení týdeníku EURO. Slavili jsme skutečnost, že jsme nepotřebovali ani tři roky a už jsme se stali nejlepším ekonomickým týdeníkem na českém trhu. Doufám, že drtivá většina z Vás se mnou souhlasí.
Na mediálním trhu se čím dál více odborníků ptá, jak se mohl tento malý zázrak přihodit. Jak je možné, že poměrně malý tým, který tvoří novináři z redakce a manažeři z vydavatelství, dosáhl tohoto příznivého stavu?
Na tuto otázku už každý odborník a čtenář má svoji vlastní odpověď a představu o tom, co by mohlo klíčem úspěchu. Jako šéfredaktor vidím hlavně tři věci, které nám pomohly dostat se tam, kde se nacházíme dnes: podnikatelský duch, práce a odvaha.
V říjnu 1998 nás mnoho lidí varovalo, že trh s ekonomickými týdeníky je nasycen a že nemáme šanci. Tenkrát pár smělých novinářů a odvážní akcionáři společnosti Euronews rozhodli, že to přece jen zkusí. Řekli jsme si, že uskutečníme náš společný sen. Naštěstí nás celou dobu doprovázel zdravý podnikatelský duch. Nejdůležitější však je to, že úspěch byl založen na práci. Týdeník EURO nemá za svými zády mocné zahraničního vydavatele, který by mu pomáhal, tudíž musíme se spolehnout jen na to, co vykonáme sami.
Avšak v týdeníku EURO nestavíme jen na práci, ale i na tom, co je možná ještě důležitější než dřina. Na vědomostech, na bystrosti a na charakteru novinářů.
Mohli bychom být spokojeni, ale víme, že místo, kde jsme dnes, není ještě místem, kam bychom se chtěli v budoucnosti dostat. Kromě zlepšení v dosavadních pracovních výkonech, jsme našli i další možnost pro příznivý vývoj a spolu s vydavatelstvím Euronews jsme našli spojence.
Ve světě byznysu by mělo platit, že nejlepší se spojují s nejlepšími. Proto jsme se před několika měsíci navázali jednání s americkým ekonomickým týdeníkem Business Week. Po jednáních s představiteli vydavatelstva McGraw-Hill Companies v New Yorku jsme se dohodli, že čtenáři časopisu EURO den po Třech králích, tedy od 7. ledna 2002, každý týden mohou přečíst v češtině na osmi stranách to nejlepší, co naši redaktoři z nejčerstvějšího vydání týdeníku Business Week vybrali. Doufám, že toto rozšíření portfolia článků bude jak pro Vás, tak i pro nás přínosem.
Vážení čtenáři, kdo z Vás Business Week ještě nezná, dovolte, abych jej krátce představil. Je světovou jedničkou mezi ekonomickými periodiky. Každý týden ho čte přes pět milionů lidí. Před soupeři, časopisy Forbes a Fortune, má náskok téměř půl milionů výtisků. Jak se mu to povedlo? Dokázal o globalizaci nejen psát, ale převedl ji i v praxi. Celkem má v Americe, Evropě a v Asii třiadvacet redakcí.
Na špičku se ovšem dostal především proto, že je pro své čtenáře užitečný. Jeho analýzy a prognózy dnes ovlivňují světové trhy, přináší informace o trendech v byznysu a technologiích. Vybudovat si takovou reputaci jistě nebylo jednoduché. Kvalitou svých článků musel čtenáře přesvědčit, že ho potřebují, aby se správně rozhodli. Čtenáři jsou generální ředitelé a lidé z managementu. Jsou z úspěšných a rostoucích společností, ale i z krachujících. Mají zájem o informace o nových technologiích, financích a ekonomice. Kromě severoamerické verze již vychází evropské, asijské a jihoamerické vydání v angličtině, čínský Business Week a od letošního roku také polská verze. Na příkladu Polska je vidět, jak se v tržně orientovaných ekonomikách zvyšuje zájem o globální ekonomické informace. Business Week na polském trhu v lednu tohoto roku začínal s nákladem patnácti tisíc a do prosince ho zvedl na čtyřnásobek.
Týdeník EURO bude toto významné spojení motivovat k ještě vyšší kvalitě a přiblížení se ve všech hlavních kritériích co nejvíce novému partnerovi.
Dovolte mi, vážení čtenáři, abych Vám popřál hodně užitečného čtení s týdeníkem EURO. Přeji krásné prožití vánočních svátků a pro rok 2002 hodně síly a zdraví, šťastnou rodinu, příjemné kolegy a práci, která má smysl a přinese ovoce.
István Lékó