Menu Zavřít

Vážíme si lidí, kteří se o nás dobře starají

7. 4. 2014
Autor: Euro.cz

Jaroslav Vavřina šéfuje největšímu českému dealerství legendární značky motocyklů Harley-Davidson. Tvrdí, že jeho nároky na operátora jsou prosté - chce, aby se o něj dobře staral. A u Vodafonu to funguje

* Kdy a za jakých okolností došlo ke spojení Vodafonu a Harley-Davidsonu?

Je to poměrně nedávno. Harley-Davidson působí na českém trhu někdy od roku 1993 a u Vodafonu jsme přibližně čtyři roky. Sám jsem si první mobilní telefon pořídil v podstatě hned, jak se objevily. Dokonce mám dodnes stejné číslo, jen se mi změnilo předčíslí.

* Takže vás Vodafone přetáhl od konkurence? Čím?

Nechali jsme si předložit nabídky a ve prospěch Vodafonu hovořil fakt, že v rámci řešení OneNet nabízeli všechny datové i telefonní služby v jednom balíčku. Jinak se ale prezentované služby ani podmínky nijak výrazně nelišily. V konečné fázi tedy náš výběr ovlivnili lidé. Stejně, jako je náš byznys hodně o lidech, v případě volby operátora rozhodli kluci, co se o nás starají. Vlastně to přetrvává dodnes, takže na nabídky typu: „My vám to ale zařídíme levněji,“ vůbec nereagujeme. Dát nižší cenu dokáže každý, ale člověka, který se o vás stará a s kterým si rozumíte, je dobré si hledět.

* Nedali jste si podmínku, že váš kontakt musí být vlastníkem harleye?

Naše filozofie opravdu zní: „Kdo nám chce něco prodat, ten by si od nás měl něco koupit.“ Petr Kolda, který nás má na starosti, zatím na motocyklu nejezdí, což pokládáme za jeho největší chybu a dlouhodobě pracujeme na jejím odstranění. Ono to jednoho dne přijde. My máme čas.

* Jak vlastně vypadá vaše firma?

Je nás celkem asi dvacet, sídlíme v Praze a máme pobočku v Plzni. Zpočátku jsme působili jako takový subdealer německého dealera a prodávali jsme dva tři motocykly za rok. Potom z nás firma udělala importéra, který zároveň motocykly prodával a zásoboval dealery v Brně a Hradci Králové. Před pěti lety u nás otevřel Harley-Davidson vlastní zastoupení pro střední a východní Evropu a my jsme jim importérství porměrně rádi předali. Podle naší zkušenosti nedělá dobrotu, když je jedna firma importérem a zároveň dealerem.

* Znamená to, že se Česká republika stala pro Harley-Davidson zajímavou?

Dalo by se to tak říct. My s centrálou úzce spolupracujeme. Připravujeme například společně první oficiální evropský sraz Harley-Davidson v Česku.

* Bude se na něm Vodafone podílet?

Doufám, že ano, protože je to velmi prestižní akce. Srazů, které zaštiťuje přímo továrna, je v celé Evropě jen pár. Pořádají se v Barceloně, Hamburku, Mnichově, chorvatském Biogradu, Vídni a největší je u rakouského jezera Faak am See, kam se sjede sto tisíc motocyklů. My jich chceme přilákat pár tisíc, ale pokud se nám akce podaří, tak se bude opakovat každý rok a bude růst.

* Kolik prodáte ročně motocyklů?

Rekordní byl rok 2008, kdy jsme prodali dvě stě nových motocyklů. Pak to spadlo na nějakých sto, což bychom mohli svádět na krizi, ale ve skutečnosti jsme potřebovali sami na několika věcech zapracovat. Od té doby lezou počty vzhůru. Loni a předloni jsme prodali po sto padesáti motocyklech a letos se zdá, že bude dobrý rok.

* Na tak exkluzivní značku jsou to poměrně velká čísla.

Ve skutečnosti je ta exkluzivita jedním z mýtů, který nás opřádá. Zrovna tak se říká, že vlastníci motocyklů Harley-Davidson jsou tajné bratrstvo vlasatých potetovaných gangsterů, kteří se zálibou demolují japonské silniční motocykly. Ve skutečnosti máme nejširší modelovou řadu ze všech výrobců motocyklů. Prodáváme kolem třiceti modelů, od městských motocyklů až po stroje, na kterých jeden náš zákazník jede kolem světa. Stejně různorodí jsou i majitelé našich motocyklů. Od zámožných „velkých kluků“ přes politiky až po chlapíka, kterého potkáte na ulici pokládat dlažbu. Nejlepší je, že když se všichni setkají, společná záliba v ježdění maže rozdíly a díky motocyklům se mají vždycky o čem bavit.

* Zmínil jste, že vám od začátku spolupráce s Vodafonem vyhovuje služba OneNet, díky které máte všechny datové i hlasové služby v jednom balíčku. Je ještě něco, co vás v jeho nabídce zaujalo?

Já jsem uživatel a telekomunikační služby vnímám jako utilitu typu voda, plyn, elektřina. Moje požadavky jsou prosté. Chci, aby to fungovalo, když to nefunguje, abych měl komu zavolat a aby to rychle někdo opravil. Taky si nepotrpíme na tlusté smlouvy, ve kterých se člověk ztrácí. U Vodafonu toto funguje. Mám jeden kontakt, který se o nás stará, když se objeví novinka, hned se o ní dozvím, ale nikdo nás do ničeho netlačí. Když takového člověka najdeme, tak jsme mu věrní.

* Poskytli jste někdy na Vodafone někomu referenci?

MM25_AI

Samozřejmě. Dokazuje to fakt, že je nás ve firmě dvacet, ale náš plán u Vodafonu nám umožnil zapojit i všechny rodinné příslušníky našich zaměstnanců, takže máme asi osmdesát čísel. Je z nás skoro regulérní prodejce (se smíchem).

Harley a Vodafone Firma Klasik Moto se svou značkou Harley-Davidson je s Vodafonem a jeho komplexním řešením OneNet spjatá už čtyři roky. Využívá všechny datové i telefonní služby, PBX a oceňuje především flexibilitu Vodafonu a individuální péči. Zdůrazňuje, že obdivuhodná byla například reakce Vodafonu na zavedení flatových tarifů v dubnu 2013. Okamžitě na situaci na trhu reagoval a nabídl individuální řešení a změnu nastavení služeb. Navíc firma ví, že se může na Vodafone obrátit i s nestandardními požadavky a vždy se jí dostane adekvátního řešení.

  • Našli jste v článku chybu?