Více reklamy v televizní i filmové produkci či product placement – to umožňuje zákon o audiovizi podepsaný českým prezidentem. Na rozdíl od USA se v Evropské unii dosud nesměly v televizním vysílání vyskytovat konkrétní značkové výrobky.
Autor: Csfd.cz
Takzvaný product placement, který je druhem skryté reklamy, ovšem bude nyní povolen i u nás. Výjimkou zůstanou pořady pro děti, zpravodajství a dokumenty. Divák rovněž musí být v úvodu a na konci pořadu informován, jaký druh komerce je mu předložen. A další změny? Podle dosavadního zákona se směla rozběhnout první reklama až tři čtvrtě hodiny po začátku pořadu, podle novely se tento interval zkrátí na půl hodiny. V případě kratších seriálů může nastat komerční přestávka ještě dříve. Maximální délka reklamního pásma zůstává stejná – dvanáct minut z každé hodiny.
Anketa Profitu: Vyplatí se propagace značky použitím výrobku ve filmu?
Martin Pečený
majitel Glassworks Slavia
Naše sklářská produkce jde skoro výhradně do zahraničí, takže by to minulo cílovou skupinu.
||
| ANO|
Robert Váhala
spolumajitel řeznictví Váhala
My bychom o takovou propagaci našich uzenin určitě stáli.
Dan Rojan
PR expert
Pokud nejde třeba o luxusní auto, působí taková prezentace často jako pěst na oko.
||
| ANO|
Šárka Tesaříková
majitelka studií HAIR Club
Třeba v seriálu jako Ulice by se značkové kadeřnictví určitě dostalo do povědomí diváků.
**Ladislav Falbr
spolumajitel Snacker
Předpokládám, že pro menší firmy bude taková reklama příliš drahá.