Menu Zavřít

Ve Velimi testují nové vlaky pro Anglii. Jezdí na naftu i elektřinu

12. 9. 2018
Autor: Greater Anglia

Na zkušebním železničním okruhu ve Velimi se nyní prohánějí nové vlaky švýcarského výrobce Stadler, které jsou určeny pro provoz ve Velké Británii. Testovací jízdy začaly na konci srpna a budou pravděpodobně trvat čtyři měsíce.

Švýcarský výrobce Stadler vyrábí celkem 58 vlaků pro společnost Greater Anglia včetně 38 souprav, které mohou přepínat mezi elektrickým a naftovým pohonem. Testované vlaky mají jezdit na regionálních trasách v hrabstvích Norfolk, Suffolk, Essex a Cambridgeshire.

Zkušební jízdy probíhají nejen ve Velimi, ale také v rumunském městě Faurei nebo v německém Halle. Ve Velimi se testují brzdy, trakční systém, hladina hluku a elektromagnetické emise, upřesnil server Global Railway Review. Testování na několika lokalitách najednou umožní efektivnější výrobu vlaků.

Testovací jízda vlaku Stadler pro Greater Anglia:

První vlaky, které dokážou přepínat formu pohonu, má být do Anglie dopraven v říjnu 2018. Jsou označeny jako British Rail Class 755. Jejich maximální rychlost je 160 kilometrů v hodině.

Vlaky mají být postupně zavedeny do běžného provozu od poloviny roku 2019. Kromě těchto 38 vlaků se jedná o deset elektrických vlaků Intercity a 10 vlaků pro trať Stansted Express.

„Všech 58 vlaků, které dodáváme, jsou poslední generací vlaků z naší nejprodávanější skupiny Flirt. Flirt je vlajkovou lodí společnosti Stadler. Testovací fáze je kritickým bodem v procesu výroby a pro dokončení vlaků,“ uvedl projektový manažer Martino Celeghini ze společnosti Stadler.

Výkonný ředitel firmy Greater Anglia James Burles si vlaky na testovacím okruhu nedaleko Kolína pochvaloval. „Je vzrušující vidět první z našich vlaků Stadler v akci,“ řekl s tím, že moderní vlaky změní úroveň železniční dopravy ve východní Anglii.

Železniční zkušební okruh Cerhenice je součástí Zkušebního centra Velim. Je majetkem Výzkumného ústavu železničního, který patří pod České dráhy. Velký okruh je dlouhý 13,3 kilometrů s maximální přípustnou rychlostí 230 kilometrů za hodinu s naklápěcími soupravami.

FIN25

Související články:

Drážní gigant se pere i o silnice. Zákazníky Deutsche Bahn vozí elektrotaxíky

Velké srovnání evropských železnic: České dráhy mají nejlepší jídlo

Liberalizaci trhu se nebráníme, říká šéf ČD Krtek. Varuje ale před spekulanty

Nové dálkové vozy pro České dráhy. Národní dopravce jich objednal 50 za tři miliardy

Nejsme žádný lowcost, říká šéf Českých drah Krtek

 Generální ředitel Českých drah Pavel Krtek


  • Našli jste v článku chybu?