INGOLSTADT (tpk) – Kvůli snižování nákladů seznámil letos německý výrobce Audi veřejnost se svými loňskými výsledky ve své centrále v bavorském Ingolstadtu. U Audi se sice nehovoří o snižování, nýbrž o optimalizaci, ale zdá se, že automobilce tato strategie vychází. Čísla rovněž potvrdila, že loňský rok nebyl špatný pro celý automobilový průmysl a výrobci luxusních vozů jím prošli často se ziskem.
Nejsilnějšími trhy je pro Audi Německo a ostatní Evropa. Na domácím trhu sice v důsledku hospodářských potíží prodalo o 4,4 procenta méně vozů než předloni, v Evropě však dosáhlo pětiprocentního růstu prodejů. Pro výrobce z Ingolstadtu je patrně nejvýznamnější nárůst na prestižním americkém trhu (o 2,9 procenta) a v rozvíjející se Číně (o 26,1 procenta). V České republice automobilka také prodala víc vozů, a to 1414, což je ve srovnání s rokem 2001 o 4,9 procenta více.
Kromě finančních výsledků vedení Audi zároveň naznačilo, jakým směrem se bude ubírat další strategie automobilky. Předseda představenstva společnosti Martin Winterkorn hovoří o značce dvěma slovy: sportovní a luxusní. V příštím roce si slibuje hodně od uvedení faceliftované verze Audi A3 a od sedanu A8, jehož modernizovaná verze byla představena loni na podzim. Největším tahounem prodejů by měly být právě modely A3, kterého by chtěli v Audi prodat za letošek asi 120 tisíc exemplářů, a A8, jež si dělá ambice hlavně na americký trh. Společnost se kromě toho rozhodla pokusit se oživit prodeje svého nejmenšího modelu A2 a zavádí jeho výrobu ve výrazných barevných odstínech a s novými agregáty.