Test
Auta pro movitější manažery nesla u Opelu v posledních letech jméno Omega. V Rüsselsheimu si však usmysleli na tuto řadu zatím nenavazovat a vytvořili něco trochu mimo zajetá pravidla. Opel Signum vychází částečně z modelu Vectra a částečně z futuristických vizí automobilky představovaných v minulých letech na autosalonech. Už jen to, že má pouze jednu karosářskou variantu - pětidveřové kombi – je netradiční.
Zadní partie představují na Signu v oblasti designu to nejzajímavější. Díky nim si je nespletete se žádným vozem, což se o přední masce kopírující tvář Vectry říci nedá. Nevyváženost vzhledu přitom jako by vůz provázela také uvnitř. Kromě dřevěného proužku procházejícího podél palubní desky a výborně zpracované perforované kůže na sedadlech totiž řidič narazí na plasty středové konzole, které najdete rovněž v Merivě, jejíž cena se pohybuje o šest set tisíc níže. Zpracováním jsou na dobré úrovni, avšak pasažéři očekávají v automobilu cenou přesahující milionovou hranici přece jen nějakou exkluzivitu.
Pokud jde o pohonnou jednotku, představuje verze 3,0 DTI, kterou měl možnost testovat týdeník EURO, turbodieselový vrchol v nabídce. Přestože šestiválec se za mrazivého počasí ještě po nastartování chvilku venku ozýval zvukem charakteristickým pro vznětové motory, k posádce od něj nepronikal ani jeden nepatřičný tón. To nejlepší si však schoval na okamžiky po rozjetí. Tichý agregát má v zásobě sílu na to, aby zrychloval na stokilometrovou rychlost za méně než deset sekund, ale přes svůj mohutný zátah je velice kultivovaný. Výborně s ním ladí hladká šestistupňová převodovka a doplňují jej komfortní jízdní vlastnosti auta. Vůz nevyvádí z míry ani nadměrné množství sněhu na vozovkách a do řízeného smyku se dostává jen s vehementní pomocí řidiče. Pohodlnost cestování na dálnici je v něm příkladná.
Na zadních sedadlech se mohou svézt dva lidé na oddělených pohodlných sedadlech, nebo tři v klasickém uspořádání. Na svědomí to má systém FlexSpace, díky němuž se dá s prostorem vzadu manipulovat dle potřeby. Úložné schránky se kromě obvyklých míst nalézají ve stropě, minimálně 550 litrů nákladu se vměstná do zavazadlového prostoru.
Nejpodivnější na Opelu Signum jsou páčky pod volantem. Při zapnutí se nevychýlí žádným směrem, takže řidič nemá přehled o jejich poloze. Přestože není problém si na tuto úchylku převzatou z Vectry zvyknout, otázkou je, jaký přínos by měla pro řidiče znamenat.
Opel Signum 3,0 DTI
Motor vznětový šestiválec
Objem 2958 cm3
Max. výkon 130 kW
Převodovka 6stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 221 km/h
Průměrná spotřeba 7,4 litru na 100 km
Základní cena 1 079 900 Kč
Klady
- přesná převodovka
- tichý a výkonný motor
- prostorný interiér
Zápory
- vyšší cena
- nestandardní používání páček pod volantem
- použití obyčejných plastů na palubní desce