Menu Zavřít

Vectra na druhou aneb Opel Signum

16. 9. 2002
Autor: Euro.cz

Na jaře se na trhu objeví novinka, která chce oslovit i zákazníky jiných značek Sledování horkých novinek a trendů se Profit věnuje pravidelně. Ani teď tomu nebude jinak. Po představení nové Vectry na počátku letošního roku přichystal Opel bezesporu unikátní novinku.

Na jaře se na trhu objeví novinka, která chce oslovit i zákazníky jiných značek

Sledování horkých novinek a trendů se Profit věnuje pravidelně. Ani teď tomu nebude jinak. Po představení nové Vectry na počátku letošního roku přichystal Opel bezesporu unikátní novinku.

Určitou cestu, kterou by se měl vydat segment vozů vyšší třídy, ukázal na sklonku minulého roku francouzský Renault se svým modelem Avantime, po kterém následoval prodejně velice úspěšný Vel Satis. Signum je pro Opel určitě novinkou, nezapře ovšem jistou podobnost s francouzským Vel Satisem, který nový segment luxusních vozů založil.

Originalita především

Ačkoli není Opel Signum v této nové kategorii první, určitě je originální. Nový model perfektně kombinuje styling karoserie a špičkové dynamické dispozice s vysokým komfortem cestování a mimořádnou flexibilitou interiéru. Přestože délka činí „pouhých“ 4636 mm - tedy jen o 40 mm více než délka čtyřdveřového sedanu Vectra - zvětšil se rozvor náprav o plných 130 mm, což by mělo značně přispět ke stabilitě a ovladatelnosti vozu. Zadní převis karoserie je patřičně zkrácený a výška vozu je jenom o maličko větší. Signum dává na první pohled najevo, že není konvenčním, nevýrazným vozem. Charakteristická je speciálně stylizovaná příď, jakož i masivní boky se čtyřmi postranními okny či kompaktní záď s vyklenutým zadním oknem a široký C-sloupek karoserie. Jednou z technických lahůdek je inovativní systém sedadel, který díky dlouhému rozvoru nabízí komfort srovnatelný s luxusními limuzínami. Dvě krajní zadní samostatná sedadla lze podélně posouvat až o 130 mm, takže pokud si to pasažéři přejí, mohou posunutím sedadel dozadu vytvořit skutečně maximální prostor pro své nohy. Navíc je možné přizpůsobovat úhel sklonu opěradel v rozmezí 28 stupňů. Zadní sedadla lze také sklápět dopředu, čímž se v zádi vozu vytvoří mimořádně velký prostor pro zavazadla se zcela rovnou ložnou plochou o objemu 1400 litrů. Systém konstrukce a uchycení zadních sedadel však dokáže mnohem více. Návrháři německé automobilky připravili střední sedadlo tak, aby ještě výrazněji zvyšovalo flexibilitu interiéru. Sklopením a převrácením sedáku středního sedadla dopředu vznikne velmi praktická středová konzole či rozměrná loketní opěrka pro dvojici pasažérů na krajních sedadlech. Pokud cestující na zadních sedadlech potřebují při jízdě pracovat, chtějí si zahrát hry či něco pojíst a popít, jistě ocení vysoce inovativní systém „cestovní asistent“. Ten se montuje mezi dvě krajní zadní sedadla a obsahuje například dvojici výklopných schránek, chladicí box, odpadkový koš, držák šálků s nápoji, elektrickou zásuvku, konsoly pro přenosný DVD přehrávač a oddělené ovládání audiosystému. Všechny tyto prvky, stejně jako například uzamykatelné schránky u stropu vozu, svým provedením připomínají systémy používané v moderních letadlech vyšší kategorie.

MM25_AI

Trojice nových silných motorů

V nabídce motorů si odbudou svoji premiéru i tři nové motory řady Ecotec. V prvé řadě půjde o nový agregát se systémem přímého vstřikování benzinu do válců s objemem 2,2 l a výkonem 114 kW (155 k), dále přeplňovaný dvoulitrový motor o výkonu 129 kW (175 k) a šestiválcový třílitrový turbodiesel V6 se systémem přímého vstřikování common-rail o výkonu 130 kW (177 k). Výkonné motory spolu se špičkovým interaktivním podvozkem IDS by měly být zárukou výborných jízdních vlastností. K dalším výrazným technologiím na palubě nového modelu Signum patří například adaptabilní by-xenonové světlomety a ergonomicky špičkově propracované sedadlo řidiče, které je klimatizované a lze u něj nastavovat celkem osm parametrů. Pokud jste se právě rozhodli, že Opel Signum je ten pravý vůz, asi budete teď trošičku zklamáni. Premiéra se totiž chystá až na březen 2003.

  • Našli jste v článku chybu?