Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jiří Švorc dnes rezignoval. I nadále ovšem bude pracovat ve státních službách. Získal nově vytvořený post zmocněnce pro Českou republiku pro nejvýznamnější dopravní komunikace jako je D1 a R35.
Foto: MICHAL ŠULA/MF DNES/Profimedia.cz
O tom, že Švarc na tomto postu skončí informoval Profit již před téměř dvěma týdny. Rezignaci Švorc podal po dohodě s ministrem dopravy Pavlem Dobešem. Švorc bude působit v nové pozici zmocněnce pro Českou republiku pro nejvýznamnější dopravní komunikace jako jsou D1 a R35, uvedlo ministerstvo dopravy.
O nástupci Švorce bude muset rozhodnout výběrové řízení. Zatím ale není známo, kdy bude vypsáno, řekla ČTK Květa Kočová z tiskového oddělení ministerstva dopravy.
Podle ministra Dobeše se ŘSD v budoucnu bude muset transformovat ze státní firmy na akciovou společnost, což bude spojeno s dalšími personálními změnami. Základní investiční priority budou spojené s modernizací dálnice D1 a přípravou a realizací rychlostní komunikace R35, což bude mít na starosti právě nový zmocněnec Švorc.
Švorce do funkce generálního ředitele ŘSD dosadil bývalý ministr dopravy Vít Bárta (VV) 24. srpna loňského roku. Na postu vystřídal Alfréda Brunclíka, kterého Bárta vinil z chyb při sestavování seznamu silničních staveb, kde se kvůli nedostatku financí měly zastavit stavební práce. Za „tragické pochybení“ označil Bárta především zařazení na seznam mostu u Bohumína, který je součástí přivaděče na D47. Podle Bárty měl tehdy Švorc zlepšit komunikaci mezi státem a stavebními firmami a tlačit na snižování cen stavebních prací.
ŘSD působí jako investor při výstavbě nových komunikací. Zároveň se stará o údržbu dálnic, rychlostních komunikací a silnic první třídy, silnice nižších kategorií mají na starosti jednotlivé kraje.