Menu Zavřít

VEDOU HYPERMARKETY

4. 1. 2002
Autor: Euro.cz

Shopping Monitor

PRAHA (zdf) - Pouhých pět let stačilo hypermarketům v Čechách k tomu, aby si získaly tuzemské zákazníky. Vyplývá to z nejnovější studie Shopping Monitor společností Incoma Research a GfK Praha. Hypermarkety jsou nyní hlavním nákupním místem pro 29 procent domácností, takže jsou nejpreferovanějším obchodním konceptem v Česku. Ještě v listopadu 2000 přitom hypermarkety s dvaceti procenty byly v pomyslném žebříčku až na třetí příčce za supermarkety (29 procent) a menšími samoobsluhami (23 procenta).
V současnosti v Česku funguje 106 hypermarketů. Zatímco v roce 1995 deset největších obchodních společností utržilo kolem čtyřiceti miliard korun, za loňský rok očekávají analytici od první desítky obrat zhruba 180 miliard korun. Tomáš Drtina z Incomy konstatuje, že obdobný boom nezaznamenaly v žádné jiné evropské zemi. Neúspěšnějšími firmami s tržbami kolem třiceti miliard korun zřejmě budou Makro a Ahold.
Studie Incomy uvádí, že Makro je také zákazníky nejlépe hodnoceno pokud jde o ceny, nejkvalitnějším nákupním prostředím se může chlubit Carrefour a nejširší sortiment nabízejí hypermarkety Globus a Tesco.

  • Našli jste v článku chybu?