Arkansas (CNNfn, Bloomberg) – Wal–Mart, největší světová společnost zabývající se maloobchodem, je připravena svoje výsostné postavení ještě upevnit: oznámila, že v příštím roce rozšíří obchodní síť o dalších 400 obchodních jednotek, z nichž většina má charakter supermarketů. Dvě třetiny nových jednotek budou na území Spojených států, zbytek v zahraničí. Přestože taková expanze jen těžko najde v branži srovnání, prezident společnosti Lee Scott Jr. se drží při zdi a varuje, že vyšší ceny pohonných hmot a celkové zpomalení spotřebitelských výdajů by mohly výsledky společnosti za letošní rok dost ovlivnit.
Obchodní místa či supermarkety, které Wal–Mart otevře v příštím roce, budou vedle tradičních velmi levných potřeb pro domácnosti nabízet také potraviny. Vedení firmy je přesvědčeno, že potraviny přitáhnou více zákazníků, ti neodolají a koupí si i nějaký spotřebič. Američtí analytikové naznačují, že Wal–Mart má velké šance uspět, protože má dostatečnou finanční sílu, aby mohl poměrně dlouho pokračovat v „agresivní cenové politice. Pod tímto pojmem se tají konkurenční bitka formou nízkých cen.
V loňském roce dosáhla hodnota prodejů společnosti Wal–Mart částky 165 miliard dolarů, letos v září prodeje v hypermarketech, fungujících alespoň jeden rok, stouply skoro o pět procent. Jakkoliv je tento přírůstek působivý, analytici upozorňují, že srovnatelný údaj za září 1999 činil mnohem impozantnějších sedm procent.