Menu Zavřít

VELKOLEPÝ PLÁN

10. 8. 2001
Autor: Euro.cz

Honda

ŽENEVA (Bloomberg) – Japonská automobilka Honda zamýšlí do roku 2003 zvýšit prodej vozů v Evropě z letošních 210 tisíc na 300 tisíc. To představuje nárůst o 43 procent. Honda a její hlavní rivalové Toyota a Nissan se začali soustřeďovat na Evropu poté, co se zpomalil růst v jejich nejziskovějším regionu – v Severní Americe. Druhým důvodem je i obava, že by se japonská ekonomika mohla letos znovu ocitnout v recesi.

Honda očekává, že ji k vytyčenému cíli pomůže i vývoj měnového kursu. Honda má většinu své evropské produkce soustředěnou v Británii. Loňské čtyřprocentní posílení eura oproti libře zajistilo konkurenceschopnou výrobu pro zbytek Evropy. Je ale zřejmé, že Honda bude potřebovat více než výhodný kurs libry, aby splnila své představy.

MM25_AI

Prezident Honda Motor Europe Minoru Harada na Ženev–ském autosalonu sdělil, že se veřejnost seznámí s očekávanými změnami už letos v létě. Na tuto dobu je kromě uvedení nových produktů na trh naplánováno otevření další výrobní haly v Británii a přeorganizování obchodní sítě.

S tou je vedení Hondy nespokojeno hlavně v Německu. Na tamním trhu zaznamenala automobilka v loňském roce více než dvacetiprocentní pokles prodeje.

  • Našli jste v článku chybu?