Menu Zavřít

Velkoprostorová limuzína

26. 11. 2009
Autor: profit

Německý Volkswagen nabídl podnikatelům novou generaci dodávek Transporter/Multivan/Caravelle/California. Profit vyzkoušel v redakčním testu osobní verzi, velkoprostorovou limuzínu VW Multivan.

Autor: VW

Dodávky zmíněné řady se vyrábějí už téměř neuvěřitelných 60 let, první z nich sjela z výrobního pásu už v roce 1950 v podobě Volkswagenu „Typ 2“ (slavný Brouk nesl označení „Typ 1“). Dodnes se produkují v Hannoveru v několika karosářských verzích. Transporter je vůz pro převážení nákladu, California je určena kempařům a Caravelle s Multivanem jsou osobní varianty. Posledně jmenovaný může převážet až sedm lidí a prodává se v Česku od 791 710 korun s DPH.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - VW Multivan 2,0 TDI typ vozu - pětidvéřový van motor - naftový čtyřválec objem válců - 1,9 litru max. výkon - 103 kilowattů max. rychlost - 173 km/h zrychlení 0-100 km/h - 14,2 sekundy spotřeba - 7,5 l/100 km cena (s DPH) - 908 903 Kč

Jaký je nový vůz? Jeho vzhled se od předchozí generace neliší nijak razantně. Náš Multivan měl užší čelní masku chladiče a více řezaná světla než dosavadní generace a odpovídá letošnímu stylu značky VW. V nárazníku jsme objevili nové mlhovky, které prosvěcovaly do zatáček.

Auto má stále čtvery dveře, z toho jedny boční posuvné na pravé straně. V interiéru je zajímavý tříramenný volant, přístrojová deska s nezvykle bílým podsvícením a čtyři samostatná sedadla, ve třetí řadě pak lavice se třemi místy. Zadní sedačky mají vyklápěcí stolek, křesla jsou na kolejnicích a lze je libovolně posouvat. Sedáky v druhé řadě jsou dokonce otáčecí, takže vzadu jsme si mohli udělat malý konferenční prostor. Také kufr za poslední řadou sedadel lze libovolně zvětšovat posouváním sedáků.

bitcoin_skoleni

Hlavní novinkou Multivanu jsou ale pokročilé motory. V modernizovaných vozech Volkswagen T5 byly všechny dosavadní čtyřválcové a pětiválcové turbodiesely TDI s přímým vstřikováním čerpadlo-tryska nahrazeny novou generací s přímým vstřikováním common rail. Náš dvoulitr o výkonu 103 kW se chlubil kultivovaným akustickým projevem při spotřebě paliva 7,5 litru na sto kilometrů jízdy. Úspornost motoru ale rozhodně nepřispívá jeho výkonnosti, rozjezdy našeho auta nebyly právě raketové.

A výbava? V interiéru nového Multivanu lze najít špičkovou navigaci s dotykovým displejem. Na přání dodávaná zvuková aparatura Dynaudio může dodávku proměnit v malou koncertní síň. Sériová výbava přitom nabízí také šestici airbagů a poloautomatickou klimatizaci Climatic.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Multivan je všestranný automobil pro živnostníky, řemeslníky, taxikáře a cestovatele, kteří potřebují převážet více osob. Jeho jedinou nevýhodou je cena. Konkurence nabízí sedmimístné mikrobusy už od zhruba půl milionu korun.
  • Našli jste v článku chybu?