CzechPoint
Přestože projekt Czech Point letos oslaví čtvrté výročí a stihl vyhotovit více než 4,6 milionu výpisů, Česko k výraznějšímu náskoku v digitalizaci veřejné správy příliš neposunul. Vyplývá to z nejnovější hodnotící zprávy Evropské komise, podle níž dostupnost služeb úřadů pro občany nabízených on-line dosahuje 75 procent, což znamená 21. pozici mezi 32 hodnocenými zeměmi (kromě EU Brusel zahrnul i přístupové země a Švýcarsko).
Premianty v projektech e-Governmentu jsou Malta, Velká Británie a Švédsko. Podle údajů Evropské komise u nás využívá elektronickou komunikaci s úřady čtvrtina občanů, v Evropské unii průměrně 41 procent. Naopak komunikaci po drátech už zkusilo devět firem z deseti, což je evropský nadprůměr.
Mezi úkony, které lze v Česku vyřídit stále spíše jen na papíře, patří třeba osobní doklady nebo rodné a oddací listy. V evropském srovnání česká státní správa boduje přehledností a designem webových rozhraní, pomocí nichž lze s úřady komunikovat. Na poměry EU také Česko pořídilo svou digitální byrokracii levně. Na IT projekty putují dvě procenta HDP stejně jako v sousedním Rakousku.