Menu Zavřít

Verze N1 až příští rok

3. 7. 2006
Autor: Euro.cz

VYZKOUŠELI JSME - PEUGEOT 207 Peugeot sice stále nabízí svůj prodejní bestseller s číslem 206, v prodeji už je ale jeho nástupce s číslem 207. Zatím chodí do České republiky auta z Francie, má se ale také vyrábět ve slovenské Trnavě. Dosavadní model 206 byl prodejním hitem značky v segmentu malých aut.

VYZKOUŠELI JSME - PEUGEOT 207

Peugeot sice stále nabízí svůj prodejní bestseller s číslem 206, v prodeji už je ale jeho nástupce s číslem 207. Zatím chodí do České republiky auta z Francie, má se ale také vyrábět ve slovenské Trnavě.

Dosavadní model 206 byl prodejním hitem značky v segmentu malých aut. Na českém trhu šlapal na paty hlavně Škodě Fabia. Jeho nová verze s číslem 207 se zvětšila a dostala jednotný design automobilky, známý už z kolínských miniaut. Má velkou mřížku chladiče podobnou „tlamě“, zarámovanou protáhlými předními světlomety. Výrazným prvkem je rovněž mohutný přední nárazník a prolisy na kapotě ve tvaru písmene V. Nabídka motorů pro letošní rok čítá čtyři benzinové a tři dieselové jednotky. Nejlevnější pětidveřová verze se prodává za 317 900 korun. Francouzi zatím vozí do České republiky jen sedany a hatchbacky, kombíky mají přijít v příštím roce. A s nimi i podnikatelská verze N1.

Má tedy smysl kupovat si pro podnikání kratší verzi? Profit otestoval verzi s benzinovým motorem o objemu 1,4 litru. Jaké byly první dojmy? Na první pohled uhodí do oka změna velikosti karoserie. Nová verze se hodně nafoukla a velikostí dohnala své konkurenty Fiat Grande Punto, Renault Clio nebo nový Opel Corsa D. Na délku má nyní více než čtyři metry, o dvacet centimetrů více než model 206. Na předních sedadlech je spousta místa pro nohy, vzadu je to trochu horší, lidé vyšší postavy tu budou mít potíže srovnat kolena.

Interiér je francouzsky elegantní, palubní desce dominuje masivní střední konzole. Dveřím lze vytknout příliš mělká madla pro ruce. Kufr je přiměřený své třídě (270 litrů, o deset litrů více než Škoda Fabia), třeba složený dětský kočárek musí cestovat na výšku s odmontovanými kolečky. Ale prostor lze sklopením opěradel zadních sedadel zvětšit až na 923 litrů a převážet i větší náklady. My jsme při testu „nacpali“ do auta 2,5 metru dlouhou lodní plachtu, vpředu se opírala o palubní desku a vzadu o okno zadních dveří. Pro podnikatele, kteří potřebují převážet třeba nářadí, je důležité, že díky širokému otvoru pátých dveří a nízkému prahu (681 milimetrů) je kufr pohodlně přístupný.

A motor? Benzinová „jednačtyřka“ nepatří k závodním agregátům. Má výkon 65 kilowattů, musí se odspodu hodně vytáčet, aby vůz podal požadovaný výkon. Koho nebaví často řadit, musí si pořídit silnější agregát s objemem 1,6 litru. V otáčkách ale dokáže jet až 180 kilometrů v hodině. Velkým zklamáním při testu bylo nepřesné řazení, často jsme s obtížemi hledali neutrál. Podvozek je v zatáčkách jistý, poměrně vysoké auto (1,75 metru) se kupodivu moc nenaklání. Kombinovanou spotřebu motoru výrobce uvádí na 6,4 litru benzinu na sto kilometrů jízdy, nám ale palubní počítač ukázal při jízdě z Prahy do Krkonoš a zpět o skoro dva litry více.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Model Peugeot 207 1.4 16V 5 DV

Typ vozu pětímístný hatchback

Motor benzinový čtyřválec

Objem válců 1,4 litru

Max. výkon 65 kW

Max. rychlost 180 km/hod

Zrychlení 0-100 12,7 sekundy

Průměrná spotřeba 8,2 l/100 km 1)

Kufr 270/923 l

Cena (základ) 317 900 Kč

bitcoin_skoleni

Poznámka: 1 )při testu

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Peugeot 207 zatím bohužel není homologován na verzi N1, ale podnikatelům poskytne více místa pro nohy i náklad než konkurenční Škoda Fabia. Ve voze lze převážet skoro kubík nákladu, sympatický je široký otvor pátých dveří a jejich nízký práh. Kdo chce ale převážet více zboží a odpočíst si k tomu daň, musí čekat na příští rok, nebo se poohlédnout jinde.

  • Našli jste v článku chybu?