Menu Zavřít

Větší a praktičtější

26. 3. 2002
Autor: Euro.cz

Zvětšil se dokonce i piknikový stolek

MMF24

Z továrny v britském Swindonu vyjela nedávno další verze terénní Hondy CR-V. Do České republiky, kde předchozí typ patřil k nejúspěšnějším produktům Hondy, přišlo toto univerzální vozidlo s pohonem všech kol minulý týden. Čím se může stroj za 849 000 korun v nejlevnější variantě pochlubit? Nový model má zvýšený točivý moment motoru, jiné řešení vnitřního prostoru a vylepšený design. Dvoulitrový motor DOHC i-VTEC o výkonu 110 kW s manuální převodovkou zajišťuje zrychlení nejnovější CR-V z 0 na 100 km/h za deset sekund, přičemž v kombinovaném provozu lze prý očekávat spotřebu paliva 9,1 l/100 km. Silný zátah točivého momentu v širokém spektru otáček, vrcholící hodnotou 192 Nm při 4000 ot./min., má zajistit rovnoměrné dodávání síly a vynikající pružnost. Nová Honda má standardně systém pohonu všech kol RealTime 4WD, který automaticky zapíná pohon všech kol jen tehdy, jestliže je to skutečně třeba.
Model charakterizuje ostřejší, robustnější vnější design a je také o něco málo delší a širší než jeho předchůdce. Výška a rozvor zůstaly stejné. Takzvaný „tandem distance“, tedy vzdálenost mezi kyčelními body cestujících na předních a na zadních sedadlech, je nyní 1007 mm, přičemž byl rovněž podstatně zvýšena i kapacita nákladového prostoru. Jestliže jsou zadní sedadla posunuta do nákladové polohy s téměř vertikální polohou opěradel (včetně opěrek hlavy), prostor kufru se zvýší až na 948 litrů (k linii okna). To znamená, že dvě horská kola mohou být transportována ve vertikální poloze, aniž by bylo nutno demontovat jejich přední kola.
Honda rovněž přináší větší množství praktických prvků, jako třeba vodotěsný úložný prostor pod podlahou nákladového prostoru včetně víka, které slouží též jako piknikový stolek. Tento stolek je nyní podle výrobce vyšší a jeho používání snadnější, jeho deska je rozměrnější. Interiér spojuje univerzálnost s komfortem a zadní sedadla mohou být kromě posunutí sklopena do lůžkové úpravy, a to o plných 45 stupňů. Stejně tak lze do lůžkové úpravy sklopit přední sedadla, což znamená, že interiér může být přeměněn na komfortní odpočinkový prostor.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).