Menu Zavřít

VĚTŠINA AUT NA ZÁPAD

14. 8. 2001
Autor: Euro.cz

Škoda Auto

CIF24

PRAHA (čtk) – Nejvýznamnějším exportním teritoriem pro mladoboleslavskou Škodu Auto zůstává Německo a trhy západní Evropy, na nichž loni vzrostl počet prodaných vozů proti roku 1999 o třináct procent na 229 109 automobilů. Prodej na západních trzích představoval 59 procent z celkových tržeb ve výši zhruba 136 miliard korun. Osmnáctiprocentního podílu dosahuje prodej v České republice, devatenáctiprocentního ve střední a východní Evropě a čtyřprocentního v zámoří. „Podíl prodeje v jednotlivých regionech na celkovém obratu firmy je prakticky totožný jako v roce 1999, říká člen představenstva firmy Klaus Wulf.

Celosvětově zůstává pro Škodu Auto druhým nejvýznamnějším exportním trhem a současně největším odbytištěm ve střední Evropě Polsko. Jak zdůraznil šéf firmy Vratislav Kulhánek, zde firma i při poklesu absolutního počtu prodaných vozů zvýšila tržní podíl z 6,6 na 7,9 procenta. Nejvyšší podíl na automobilovém trhu má Škodovka na Slovensku, kde představuje 57,2 procenta, zatímco v České republice to je 52,7 procenta. Nárůst na českém trhu představuje v meziročním srovnání 6,5 procenta. Kulhánek dodává, že tento trend trval také v prvních dvou měsících letošního roku. Celkově loni prodala Škoda Auto 435 403 vozů.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).