Většina českých společností přes dopady hospodářské recese neomezila letos sponzorství. Tyto aktivity považuje za součást své firemní kultury.
Autor: sxc.hu
Stejně peněz jako v loňském roce dává do sponzoringu sportu a kultury Plzeňský Prazdroj. Jde o desítky miliónů korun, z nichž více než polovina je určena na podporu nejvyšší fotbalové soutěže Gambrinus ligy. Pivovar loni podepsal s fotbalovým svazem smlouvu na dalších šest let. Dále podporuje plzeňský extraligový hokej, žádné omezení v době krize prý nečeká ani sponzorované kulturní aktivity.
Výši sponzorských peněz nemění v posledních letech ani Škoda Auto. K největším podporovaným akcím patří cyklistický závod Tour de France a mistrovství světa v hokeji. V Česku sponzoruje Mezinárodní festival filmů pro děti a mládež ve Zlíně, Národní divadlo v Praze, Českou filharmonii, hokejovou extraligu, Centrum Paraple a projekt Zdravotní klaun. „Celkově se rozpočet na podporu regionu v letošním roce nesnížil. Naopak došlo k mírnému navýšení,“ uvedl mluvčí kolínské automobilky TPCA Radek Kňava. Sponzorství zvýšila i těžební firma OKD. Naopak krácení rozpočtů se dotklo například sponzorských aktivit UniCredit Bank, Veletrhů Brno nebo Budvaru.