Nelichotivou zprávu o aktuálních potížích těchto aerolinek původně založených již v roce 1946 a plánovaných protiopatřeních sdělil šéf Cathay Pacific Augustus Tang svým zaměstnancům podle webu Simple Flying prostřednictvím videa.
„Doufám, že se všichni zúčastníte, počínaje zaměstnanci v předních liniích až po naše seniorské manažery, a že se s námi budete sdílet tuto současnou výzvu,“ řekl Tang. „Uvědomuji si, že doslechnout se něco takového je obtížné, a možná nás budou čekat další takové kroky. Ale tím, že podpoříte tento speciální plán dovolených, nám pomůžete v dobách největší nouze.“
Nejedná se o nařízení, nýbrž o prosbu
Jak mluvčí zmíněné společnosti sdělil webu Simple Flying, spíše než o přímé nařízení se jedná ze strany vedení aerolinek o prosbu.
„V souvislosti s šířícím se koronavirem a také významným úpadkem tržní poptávky jsme oznámili masivní kapacitní škrty,“ řekl s odkazem na zrušení zhruba 30 procent veškerých letů hongkongského dopravce.
Cestující se Boeingu 737 MAX děsí. Budou jím ještě vůbec chtít létat?
„Zachování likvidity je pro ochranu našeho byznysu klíčové. Abychom
toho dosáhli, přijali jsme v minulosti už několik opatření a budeme tak
činit i nadále,“ dodal s tím, že zmiňované tři týdny neplacené dovolené si
zaměstnanci budou smět vybrat v období mezi 1. březnem a 30. červnem
letošního roku.
Potíže odstartovaly přetrvávající protesty
Uplynulých několik měsíců bylo pro Cathay Pacific z hlediska
ekonomických výsledků velice náročných. Provozní aktivity tohoto tradičního
dopravce byly ve velké míře v negativním slova smyslu ovlivněny neutichajícími
protesty v Hongkongu.
Ty vyvolal návrh zákona pocházející z pera tamní vlády, podle něhož měli být obyvatelé této zvláštní administrativní oblasti podezření ze spáchání trestného činu vydávání do pevninské Číny. Kontroverzní návrh byl sice posléze správkyní Hongkongu Carrie Lamovou stažen, demonstrace však pokračovaly, respektive do jisté míry pokračují i nadále.
Během loňského srpna a září pak v jejich důsledku muselo být zrušeno i několik set letů, přičemž právě Cathay Pacific v tomto ohledu podle jmenovaného webu patřily mezi nejvíce postižené aerolinky vůbec, což se pochopitelně podepsalo i na jejich finančních výsledcích. Na přelomu nového roku pak přišla další, o dost závažnější hrozba – takzvaný wuchanský koronavirus šířící se z Číny, který si k dnešnímu dni vyžádal téměř 500 obětí a více než 24 tisíc nakažených osob.
Analytici očekávají finanční ztrátu
V důsledku nastalých událostí se tak tyto hongkongské aerolinie nejspíš dostanou do červených čísel. Ziskovými by se opět měly stát teprve ve druhé polovině letošního roku. Ovšem pouze za předpokladu, že se celé odvětví letecké dopravy podaří po odeznění dopadu koronaviru nastartovat stejně rychle jako v případě epidemie SARS, jak s odkazem na data analytiků z finanční skupiny Jefferies uvádí agentura Reuters.
Čtěte také:
Nakažených koronavirem už je přes 20 tisíc, dopady cítí celý svět
Koronavirus může mít stejný efekt jako krach banky Lehman Brothers, tvrdí přední ekonom
Dopad koronaviru na byznys: Zavřené kanceláře i zákaz cestování