Menu Zavřít

Viber útočí na Česko

4. 6. 2018
Autor: Euro.cz

IT Třetí největší komunikační aplikace na světě se chce zalíbit Čechům

Komunikační platforma Viber, která nedávno překročila miliardu aktivních uživatelů na celém světě, výrazně rozšiřuje své obchodní aktivity v Česku. Chce navázat partnerství s tvůrci obsahu, influencery a možnými inzerenty, kteří by si na Viberu zaplatili reklamu ve formě vlastních virtuálních nálepek - „stickers“, které si mezi sebou uživatelé posílají místo textu. Právě tyto komerční nálepky jsou jedním z hlavních prvků byznysmodelu Viberu, který sází na jejich lokalizaci. Na našem trhu se takovým způsobem dosud prezentuje například slovenský hudební festival Pohoda.

Zhruba za měsíc spustí v Česku také službu Viber Communities neboli velké skupinové chaty. Správci takových skupin budou moci získat podíl z reklamy.

Jeden z prvních skupinových chatů si u Viberu objednala televize Prima, která si vytvořila první zkušební Community účet pro svůj pořad Štiky. Přes něj bude fanoušky informovat o novinkách. Viber chce také v Česku podnikajícím korporacím nabídnout takzvané chatboty, pomocí nichž by mohly na svých vlastních webových stránkách komunikovat se svými zákazníky. A rovněž začal spolupracovat s pražským vývojářem sociálních her Gamee, ten přímo v prostředí chatu zpřístupňuje asi 70 her.

Viber vlastní japonský internetový gigant Rakuten. Po Messengeru aWhatsappu (oba z provenience Facebooku) je Viber třetím největším komunikačním nástrojem na světě.

bitcoin_skoleni

Profiluje se svým zaměřením na bezpečí, veškerou komunikaci šifruje. V Česku má Viber 27procentní podíl na trhu komunikačních platforem. #

  • Našli jste v článku chybu?