Renault představil na červnovém veletrhu Autotec další verzi své malé dodávky Kangoo. Nyní přichází do prodeje za cenu kolem 400 tisíc korun. Profit ji minulý týden vyzkoušel v redakčním testu.
Vyzkoušeli jsme – Renault Kangoo Renault představil na červnovém veletrhu Autotec další verzi své malé dodávky Kangoo. Nyní přichází do prodeje za cenu kolem 400 tisíc korun. Profit ji minulý týden vyzkoušel v redakčním testu.
Model Kangoo sjel poprvé z výrobního pásu v roce 1997 jako užitkový vůz pro řemeslníky. Jeho design trochu připomínal slavný Renault 4, se kterým se dodnes setkávají čeští turisté na chorvatských silnicích. Kangoo je ale větší a modernější, letos navíc zase narostlo. Nový model má krátkou kapotu s robustní přední částí, posílenou masivním nárazníkem.
Auto nezapře, že vychází z platformy Renaultu Scénic. Má velké předsazené čelní sklo, které spolu s dalšími velkými okny zaplavuje (u osobní verze) interiér světlem. V porovnání s minulou generací byl rozchod vpředu i vzadu rozšířen zhruba o dvanáct centimetrů, mírně se prodloužil také rozvor. Z boku je auto vybaveno dvojicí širších posuvných dveří.
Prostor nadevše
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Nové Kangoo umožňuje odpočet DPH. V nákladní verzi je už homologováno v kategorii N1, u osobní varianty je nutné přikoupit podnikatelskou přestavbu za 15 590 korun (fixní přepážka), respektive 21 090 korun za posuvnou přepážku. Vůz je využitelný jako kombinace rodinného auta s dodávkou pro řemeslníka a opraváře, ocení jej díky velkému kufru i taxikáři, kurýři či rozvážkové služby.
Profit v minulém týdnu otestoval osobní Kangoo poháněné benzinovým motorem 1,6 litru. Jaká jsou naše zjištění? Nová verze je větší, designově výraznější, zcela se změnil interiér. Nový Renault teď v osobní verzi připomíná spíše minibus, na všech pěti místech je dostatek místa pro pasažéry. Zvětšila se okna, takže kabina je hodně prosvětlená.
Zcela přepracovaná je přístrojová deska, stejně tak výškově stavitelný volant, který mnohé převzal od scénicu, včetně ovladačů. Také středový panel se teď svou konfigurací více podobá zmíněnému sourozenci (ovladače ventilace nebo topení). Jediným vážným minusem interiéru jsou lacině vyhlížející plasty.
Renault to vyvažuje řadou designových prvků, jako je například páka ruční brzdy, připomínající plynový ovladač letadla. Praktický je velký kufr o objemu 660 litrů i možnost variability sedadel. Opěráky zadních sedadel lze sklopit tak, že se vytvoří rovná plocha pro náklad, přední křeslo spolujezdce lze také sklopit při převážení dlouhých nákladů.
TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Renault Kangoo 1,6
typ vozu - pětidveřová dodávka
motor - benzinový čtyřválec
objem válců - 1,6 litru
max. výkon - 78 kilowattů
max. rychlost - 170 km/hod
zrychlení 0-100 - 13 sekund
spotřeba - 7,7 l/100 km
kufr - 660 litrů
cena (s DPH) - 419 900 Kč
Nebe přímo nad hlavou
V přeplněných pražských ulicích jsme ocenili boční posuvné dveře, které na parkovišti nemlátí do sousedního auta. Kangoo může být také osazeno dalším užitečným doplňkem – skleněnou střechou.
A jízda? Testovaná benzinová jednašestka nebyla žádný silák, na plyn jsme museli při rozjezdech hodně šlapat. Jak se asi jezdí se slabšími diesely? Kangoo je ale praktickým, nikoli závodním autem. Svezení v něm je jinak komfortní, francouzsky měkce naladěný podvozek zajišťuje pohodlí i stabilitu v zatáčkách.
Nový Renault je praktický vůz, jediným jeho větším minusem je výše zmíněný lacině vyhlížející interiér. V autě za 400 tisíc korun ale nelze čekat krokodýlí kůži. Vůz to vyvažuje solidní cenou a variabilitou interiéru, lze jej díky tomu využít pro podnikání i rodinu.