Obchodní centra
PRAHA (zdf) – I když hypermarkety představují už nejčastější nákupní místo, jejich expanze se zpomaluje. Jejich loňský přírůstek byl podle nové studie společnosti Incoma Research jen 75 tisíc čtverečních metrů prodejní plochy, zatímco předloni posílily o sto tisíc metrů a v roce 2000 dokonce o 190 tisíc metrů. Obrat 127 hypermarketů loni překročil 85 miliard korun, víc než pětinu celkového prodeje rychloobrátkového zboží. V letošním roce se otevřou brány dalších patnácti velkoprodejen.
Trend růstu nových obchodních center má nyní vystřídat rozvoj jejich kvality. V současnosti funguje v rámci shopping center víc než dva a půl tisíce nejrůznějších prodejen včetně hypermarketů. I když hlavní podíl zatím zůstává maloobchodu, nejvíce přibývá zábavních a stravovacích provozoven. „Zároveň lze pozorovat sílící tendence k realizaci nákupních center blíže zákazníkům, blíže centrům městských aglomerací,“ uvádí ředitel Incomy Tomáš Drtina.
+ tabulka
Nejčastější nájemci v shopping centrech
trafiky Geco Tabak
mobilní telefony Eurotel
foto Fotolab
drogerie DM Drogerie Markt
elektro Okay
gastronomie McDonald’s
služby Klier
odívání Kenvelo
obuv Reno
sport Drapa Sport
klenoty a dárky Primossa
Pramen: Hypermarket/Shopping Center 2003, Incoma Research