Rakušané chystají obří investici, jež představuje další krok k přiblížení Vídně s Bratislavou - v příštích dvaceti letech vyroste směrem ke slovenské metropoli nová městská část Aspern o velikosti 240 hektarů. „Čtvrť bude napojena na dráhu, která umožní propojení automobilového průmyslu z bratislavského okolí se závodem GM v Aspernu. V areálu vznikne 8500 bytů a 25 tisíc pracovních míst, obyvatelé dojedou metrem za necelou půl hodinu do centra Vídně. Energie má být získávána velkou měrou z obnovitelných zdrojů,“ popisuje plány Jan Krčmář z pražské Kontaktní kanceláře města Vídně. Výstavba nové čtvrti, kterou navrhl švédský architekt Johannes Tovatt, má stát zhruba pět miliard eur (140 miliard korun). První byty by měly být k dispozici už za tři roky.
Původně stálo ve vídeňském Aspernu letiště, na němž se konaly mezinárodní letecké mítinky. Během druhé světové války se zde školili piloti Luftwaffe, v roce 1955 Rudá armáda letiště zničila. K Aspernu se váže i tradice automobilových závodů, které bývaly společenskou událostí. Poslední soutěže se tam uskutečnily v roce 1977; éra aut pokračovala po roce 1982, kdy na místě zahájila pobočka General Motors výrobu automobilů.