Menu Zavřít

Virtuální bejkárně zdar!

8. 7. 2009
Autor: Euro.cz

Většina manažerů se dosud na žádné sociální síti nezaregistrovala

Zaregistroval(a) jste se už na některé ze sociálních sítí, jako je Facebook či LinkedIn?

bitcoin_skoleni

  • Ano 45,9 %
  • Ne 54,1 %

Mezi současné fenomény internetu patří sociální sítě. Obrovský rozmach zažívá v současnosti sociální síť Facebook, která dorazila i do České republiky. V tuto chvíli se počet jejích tuzemských uživatelů odhaduje zhruba na milion. Facebook se sice dosud nedotáhl na sítě Spolužáci.cz a Lidé.cz, jde však o nejoblíbenější takovýto zahraniční web v České republice. Dalšími celosvětově významnými sociálními sítěmi jsou například Flickr, Twitter či LinkedIn. Do žádné sociální sítě se nezaregistrovalo 54,1 procenta manažerů.
Sociální sítě však oslavuje odpověď: „Virtuální realitě zdar!“ Podporu nachází u respondenta: „Používám LinkedIn a kromě toho jsem členem Plaxo.“ Výčet rozšiřuje odpověď: „Jsem zaregistrovaný na obou a ještě na dalších.“
Opačný přístup zaujímá manažer: „Nezaregistroval. A doufám, že mě to nezláká.“ V tomto duchu je i odpověď: „Zajímavá otázka. Nezaregistroval jsem se a ani nic podobného neplánuji.“ Opatrný je respondent: „Zaregistroval, ale používám obezřetně, možná až moc.“ Ambivalentní přístup zaznívá v odpovědi: „Zaregistroval jsem se na LinkedIn pod ,nátlakem‘ mnoha pozvánek, ale nijak konkrétně jej nevyužívám. Vlastní texty však ukládám na blog.“ Podobný názor má manažer. „Zaregistroval jsem se, ale vzápětí jsem registraci zrušil, protože jsem zjistil, že bych za chvíli nedělal nic jiného, než se s někým pároval nebo vyřizoval mnoho nevyžádané pošty.“ Čas hraje roli i u respondenta: „Zaregistroval jsem se, ale jen na výzvu známého, a službu vůbec nepoužívám z důvodu časového zaneprázdnění. Ani nevím, co všechno tyto sítě nabízejí.“ Určité pochybnosti jsou znát i v záporné odpovědi: „Bez sociálních sítí lze docela dobře žít. Pokud však nechcete být zvolen.“
Jasný záporný postoj zaujímá manažer: „Nezaregistroval. Musím pracovat. Na spřádání v sociálních sítích o blbostech máme studenty, novináře a zaměstnance státních úřadů.“
Vstřícný je respondent: „Zaregistroval jsem se na LinkedIn. Připadá mi užitečný pro obchodní svět. Facebook je spíše pro teenagery, nebo snad ne?“ Souhlasí s ním respondent: „Zaregistroval jsem se na obou, využívám však pouze LinkedIn, a to spíše sporadicky. Facebook považuji za nebezpečný. Nikoli jako produkt, ale formu jeho využívání uživateli. Je až zarážející, kolik osobních informací dokážou lidé otevřít světu - možná aniž by si to uvědomovali. LinkedIn je více zaměřený na byznysové kontakty a jeho využití je pro mou práci rozhodně přínosem.“ Jisté výhrady se objevují v kladné odpovědi: „LinkedIn používám pravidelně již zhruba pět let. Pro kontaktování jinak nekontaktovatelných lidí je to ideální pomůcka. Bohužel s rozšiřováním sítí se do LinkedIn dostávají i ,méně kvalitní‘ a nerelevantní kontakty.“
Bez sociálních sítí se obejde manažer: „Myslím, že netrpím tím, že nevím, co to je. Dokonce jsem rád, že to nevím. Použiji výrok z jednoho filmu: ,To bude zase nějaká bejkárna…‘“
Pochybnosti má respondent: „Zaregistrovaný jsem, ale kromě banálností a ztraceného času s experimentováním, jak to vlastně funguje, zjišťuji, že nepřicházím o nic zásadního. Je to srovnatelné s tím, že si stále více potvrzuji, že nepřicházím o nic, pokud jsem úplně přestal sledovat televizi ve všech jejích formách. Týdeník EURO však stále selektivně čtu.
Fenomén Twitter se mi zdá zajímavější. Viz blog novináře v deníku Financial Times http://www.ft.com/cms/s/0/da499f38-64dd-11de-a13f-00144feabdc0.html a následná diskuse o tomto tématu.“
Přesvědčivě odpovídá respondent: „Na Facebooku ani na jiné sociální síti jsem se nezaregistroval. Ani to nehodlám učinit. Důvod? Mám již dnes dostatek kvalitních přátel. Navíc necítím žádnou potřebu se veřejně exhibovat ani získávat jakési ,nové‘ či ,virtuální‘ přátele. Negativní postoj k sociálním sítím je zřejmě určen mou aktuální pracovní pozicí. Působím totiž již delší dobu jako profesionál v oblasti lidských zdrojů a opravdu vím, jak mohou být citlivé informace zneužity. Sociální sítě představují do budoucna velké nebezpečí pro ty, kteří na nich o sobě uvedou příliš osobní nebo značně citlivé informace. Mladí lidé si často neuvědomují, že dobré jméno a důvěra se budují celý život, ale že je lze ztratit během jediného okamžiku. Jejich mladická lehkovážnost je pak může v budoucnu připravit o zajímavou a úspěšnou kariéru.“

Odpovídalo 135 manažerů

  • Našli jste v článku chybu?