Menu Zavřít

Virtuální kancelář ušetří kroky k zajištění sídla firmy

26. 4. 2011
Autor: profit

Podle informací společnosti SMART Office využívají v ČR virtuální kanceláře podnikatelé a firmy zejména z důvodu úspory nákladů, zamezení administrativní zátěže a v neposlední řadě také pro získání dobré adresy pro sídlo své společnosti.

Foto: Profimedia.cz

Podnikatelé v dnešní době nechtějí věnovat svůj čas zdlouhavému hledání vhodné nemovitosti a jednání s příslušným majitelem domu o podmínkách pronájmu. Čím dál více se přiklání jednoduché a pohodlné variantě – vyberou si z nabídky společností poskytujících registrační sídla a virtuální kanceláře. “Službu virtuální kanceláře tak v ČR využívá už více než 20 tisíc podnikatelů, a jejich počet rok od roku vzrůstá,“ říká Jana Babůrková ze společnosti SMART Office. Využitím profesionální firmy poskytující virtuální kanceláře tak podnikatelé ušetří mnoho hodin, které by jinak museli věnovat následujícím činnostem:

Procesní kroky k zajištění sídla společnosti

1. Výběr vhodné adresy (nemovitosti).

2. Zajištění souhlasu vlastníka nemovitosti s umístěním sídla.

3. Zajištění výpisu z katastru nemovitostí.

4. Uzavření příslušné (např. nájemní či podnájemní) smlouvy.

5. Podání návrhu na zápis do obchodního rejstříku.

6. Označení sídla na budově dle příslušných zákonů.

7. Zajištění přebírání pošty a kontaktu s veřejností.

8. Zajištění zasedací místnosti pro vedení obchodního jednání (či kontrolu Finančního úřadu).

9. Oznámení změny na příslušném FÚ.

10. Oznámení změny na živnostenském úřadu.

WT100

Dalším důvodem, který vede k rozvoji virtuálních kanceláři u nás, je přetrvávající zájem podnikatelů mít sídlo na dobré adrese. „Zájem o naše virtuální kanceláře přikládáme z části atmosféře ve společnosti, trendu, kdy stále více pracovníků s bohatými zkušenostmi opouští dosavadní zaměstnavatele a zakládá vlastní podnikání, a také tomu, že mít dobrou adresu se právě mezi těmito typy podnikatelů stále ještě sluší,“ říká Jana Babůrková. Experti, kteří poskytují své konzultace velkým korporacím nebo mezinárodním klientům totiž raději zvolí tuto formu s prestižní adresou, než aby zmiňovali své soukromé sídlo. Podle Babůrkové tomuto trendu velmi pomáhají nové technologie, kdy je možné snadno pracovat v domácím prostředí a druhá strana si toho nemusí vůbec všimnout.

Mít dobrou adresu sídla, zároveň minimalizovat kontroly finančního úřadu a ušetřit nemalé finanční prostředky je velmi jednoduché a lákavé. V České republice je nejvíce virtuálních kanceláří soustředěno v Praze, ale výjimkou již nejsou ani velká krajská města, jako je Ostrava či Brno. „Ceny virtuálních kanceláří v krajských městech začínají na tisícikorunových částkách. Centrum hlavního města je o něco dražší, ale přesto je to pouze zlomek toho, co by podnikatelé dali za standardní kancelář,“ říká Jana Babůrková a dodává, že i mezi podnikateli nabízejícími tyto služby panuje ostrá konkurence. Babůrková doporučuje, aby si zájemce prověřil poskytovatele a co všechno může očekávat. „Na trhu působí solidní společnosti, které k základní službě krátkodobého pronájmu nabízejí celou řadu služeb. Od asistentských až po vedení účetnictví a daňové poradenství. Pak jsou ale i takové, které nepokryjí ani základní zákonné požadavky,“ uzavírá Babůrková.

  • Našli jste v článku chybu?