PROFIT PO DESETI LETECH Reference o tom, kdo nám nabízí nějaké zboží nebo služby, jsou potřebné stále. Platí to dnes, stejně jako před deseti lety. To dokládá i příběh čtenáře Pavla Dudry ze Zlína, který zveřejnil Profit č. 26/1994: Před dvěma lety náš podnik zakoupil program pro účetnictví od zástupce jedné nikoli neznámé softwarové firmy.
PROFIT PO DESETI LETECH Reference o tom, kdo nám nabízí nějaké zboží nebo služby, jsou potřebné stále. Platí to dnes, stejně jako před deseti lety. To dokládá i příběh čtenáře Pavla Dudry ze Zlína, který zveřejnil Profit č. 26/1994: Před dvěma lety náš podnik zakoupil program pro účetnictví od zástupce jedné nikoli neznámé softwarové firmy. Celou záležitost jsem vyřizoval já a byl jsem sám se sebou spokojen, jak dobře a poměrně lacino jsem nakoupil. Tato spokojenost vydržela velice krátce - přesně do chvíle, kdy jsme program instalovali. Byly v něm viry, náš počítač se zablokoval a já si utrhnul pěknou ostudu. Chybu jsem však přičítal spíš nepříznivé souhře okolností. O něco později nás navštívil již zmíněný zástupce softwarové firmy znovu. Opět nabízel programy pro účetnictví, ale novější generace. Čistě náhodou jsem u jednoho produktu znal autorskou firmu. Pro jistotu, poučen předchozí zkušeností, jsem tam zatelefonoval. Chtěl jsem si ověřit, zda člověk, který se nám představil jako zástupce, je skutečně jejich dealerem. Nebyl. Kromě této jistoty, která nám dovolila se s falešným zástupcem rozloučit, jsme díky jedinému telefonátu získali ještě něco navíc. Ve volané firmě nám také sdělili, kdo je autorem účetnického programu a také to, že právě autor sám pořádá školení, kterého se i my můžeme zúčastnit. To nás přesvědčilo. Program jsme nakonec zakoupili a jsme s ním naprosto spokojeni. A pro příště víme, na koho se můžeme s důvěrou obrátit. POUČENÍ
I v legálně koupeném programu mohou být viry - pokud ho nabízí firma, která k tomu nemá oprávnění.
Při nákupu softwaru se vyplatí zajímat, kdo je jeho autorem. Jestliže se s ním můžeme seznámit a on ještě pořádá iškolení, na něž nás ochotně pozve, máme vyhráno. Když narazíte v tomto směru na informační bariéru, dejte pozor. Můžete totiž narazit i jinak.