Menu Zavřít

Vítěz čeká na Louskáčky

28. 3. 2002
Autor: Euro.cz

Reklama

bitcoin_skoleni

PRAHA (zdf) – Jedničkou tuzemského reklamního trhu se loni stala agentura Young & Rubicam Praha. Její hrubé příjmy meziročně vzrostly o víc než osmnáct procent a o 494 tisíc korun překročily třísetmilionovou hranici. Vyplývá to z přehledu zveřejněného Asociací komunikačních agentur.
Tržby pražských „youngů“ tak oproti předchozímu roku vzrostly o téměř sedmačtyřicet milionů korun. Vítězství firmy, jejíž šéf se v minulém roce pustil do boje s Českým Mobilem za změnu vztahů agentur a zadavatelů (EURO 45/2001), není překvapivé. „Pořadí v žebříčku se dalo čekat,“ potvrzuje výkonný ředitel asociace Jiří Mikeš. „Agentura Young & Rubicam vystupuje celý rok razantně a agresivně, jsou tam mladí lidé, vítězství svědčí o tom, že ti hoši mají ‚drive‘,“ dodává.
Co především vyneslo firmu na špičku profesního žebříčku? „Rozběhla se nám Česká spořitelna a její dcery, do výsledků se už promítl ČEZ, který se nám podařilo získat, ale především jsme neztratili žádného velkého klienta,“ říká generální ředitel firmy Petr Havlíček. Prvenství v oborovém žebříčku však podle jeho slov firma slavit nebude, důležitější jsou jiné priority. „Udržet si klienty, lidi a neochabovat v získávání nového byznysu,“ vysvětluje. Cennější pro něj bude, zda firma obstojí v poměřování kreativity agentur.
I v té oblasti má agentura velké šance. Na slavnostní vyhlašování kreativní ceny Louskáček jde v pátek 5. dubna se dvaadvaceti nominacemi, což je v letošním ročníku zdaleka nejvíce. Většinu ocenění by agentuře přinesla ještě práce pro Český Mobil, ve hře jsou ale i nominace za tiskovou reklamu pro Citibank a Stock Plzeň či Antirezin v kategorii televizní a filmové reklamy. Loni si firma odnesla celkem devět Louskáčků.
Dvojkou na trhu zůstává Leo Burnett Advertising, jejíž příjmy nepatrně poklesly o sedm procent na 291 milionů. Agentura bude největším soupeřem v louskáčkovském klání. Ve hře má dvanáct želízek, přičemž kromě komerčních prací byla nominována řada sociálních kampaní – například práce pro Nadaci pro transplantace kostní dřeně, sponzoring zoologické zahrady či série BESIP pro ministerstvo dopravy.
Nejrychleji v první patnáctce loni rostl byznys agentuře Ark Thompson, která posílila o více než šestadvacet procent, naopak přechody mezinárodních klientů stály společnost Grey Praha téměř třicetiprocentní ztrátu příjmů.

  • Našli jste v článku chybu?