Česká limuzína Škoda Superb vyhrála patnáctý ročník tuzemské ankety Auto roku 2009.
Výsledky oznámili pořadatelé minulý týden v rámci galavečera v pražském TOP Hotelu. Týdeník Profit byl mediálním partnerem akce.
Anketu vyhlásil loni v červnu Svaz dovozců automobilů (SDA) a Sdružení automobilového průmyslu (SAP) ve spolupráci s generálním partnerem, společností Credium. Letošní soutěž byla hodně odlišná od předchozích ročníků.
VÍTĚZOVÉ JEDNOTLIVÝCH KATEGORIÍ
Minivozy a malé vozy: 1. Ford Fiesta, 2. Alfa Romeo Mito, 3. Seat Ibiza
- *Vozy střední třídy: 1. Škoda Superb, 2. Mazda 6, 3. Volkswagen Passat CC Vozy SUV a Off-road: 1. Audi Q5, 2. BMW X6, 3. Volvo XC 60 Vozy MPV: 1. Citroen Berlingo, 2. Peugeot Partner Tepee, 3. Chrysler Grand Voyager Vozy luxusní a sportovní:** 1. Volkswagen Scirocco, 2. BMW „7“, 3. Jaguar XF
Po řadě let, kdy Auto roku v České republice volila jen skupina odborníků, se vyhlašovatelé rozhodli zapojit do volby i veřejnost. Novinkou byla také skutečnost, že soutěž nebyla poprvé pořádána pod taktovkou Klubu motoristických novinářů, ale v porotě zasedli i další žurnalisté a odborníci.
Partnerský týdeník Profit zastupoval reportér Erich Handl. Poprvé se také nevolil jen jeden vítěz, ale automobily byly rozděleny do několika kategorií. Superb se nejlépe umístil i v kategorii střední třída, mezi malými vozy vyhrál Ford Fiesta, kategorii MPV ovládl Citroen Berlingo, mezi terénními vozy vyhrála Audi Q7 a Volkswagen Scirocco zvítězil v kategorii luxusních a sportovních aut a kabrioletů. Soutěž hodnotilo 23 odborníků a v laické anketě hlasovalo 70 047 lidí. Minulý ročník ještě jediné soutěže vyhrála těsným rozdílem Kia Ceed před druhým Fordem Mondeo.
Hlavními partnery ankety byly společnosti Alcar a Construct. Partnery ankety byly společnosti Spieshacker, Veletrhy Brno – pořadatel výstavy Autosalon Brno, Continental, Castrol, Eurooil, Bazény Desjouyaux, Garmin, Altea a Tiskap.