Menu Zavřít

VÍTĚZEM SE STÁVÁ

6. 8. 2001
Autor: Euro.cz

I n f o r m a č n í     t e c h n o l o g i e

Druhým rokem uděloval minulý týden britský ekonomický deník Financial Times ceny nejlepším internetovým stránkám světových firem. Letos se do soutěže přihlásilo 120 společností. Podnikání po internetu rychle nabírá na síle.

V pětičlenné hodnotitelské komisi zasedli editor internetového vydání Financial Times Paul Maidment, redaktor rubriky o informačních technologiích stejného listu Paul Taylor, šéf společnosti UUNET pro Velkou Británii Richard Heyes, jeho kolega, internetový specialista Henry Ritson a výrobní šéf firmy UUNET Denis Fellows. Stejná firma, která je součástí společnosti MCI WorldCom, celou soutěž také sponzorovala.

Účastníci soutěžili v šesti kategoriích. Vítězem prvního klání vyhrazeného pro velké korporace se stala evropská pobočka americké počítačové společnosti Dell (www.dell.co.uk). Tato firma patří mezi jednu z prvních, které začaly využívat světovou informační dálnici k prodeji svých výrobků. Nyní Dell po internetu prodává každý týden své produkty v hodnotě pěti milionů dolarů. Zákazníci si tak mohou u Dellu prostřednictvím internetu objednat služby od výroby až po dopravu nakoupeného zboží.

Porota v této kategorii dále jako velmi dobré vyhodnotila internetové stránky společností Cellnet (www.genie.co.uk), Eastman Kodak (www.kodak.com) a RS Components (www.rswww.com). Pod názvem Genie se skrývá služba, kterou svým zákazníkům nabízí provozovatel mobilních telefonů Cellnet. Prostřednictvím internetu doručuje zájemcům na zakázku připravené zprávy přímo do jejich telefonů nebo počítačů. Porotci v tomto případě ocenili především strategii Cellnetu: snahu motivovat klienty k většímu využívání mobilního telefonu, navázat bezprostřední kontakt s cílovým zákazníkem, nabídnout co nejpraktičtější využití prodávaného produktu a vytvořit co nejmodernější internetovou stránku.

Kodak byl vyhodnocen za to, že se svým zákazníkům snaží ukázat sílu fotografie a zároveň na internetu posiluje zvuk své obchodní značky. Společnost RS Components prodává po internetu sto tisíc druhů zboží.

V oblasti financí vyhodnotila komise dvě firmy a jejich webové stránky - GNI (www.gni.co.uk) a Co-operative Bank GNI (www.co-operativebank.co.uk). První společnost nabízí na internetu informace o světových trzích s deriváty. Druhá poskytuje po síti bankovní služby. Stránky Co-operative Bank GNI vytvořila společnost Entranet a její služby využilo v prvních šesti týdnech od zavedení dvanáct tisíc zákazníků z dvaceti zemí. Ve stejné kategorii byla dále vyhodnocena stránka ICICI Bank (www.icicibank.com), která je zaměřena na specifické klienty - kočující Indy.

Mezi malými a středními firmami zvítězila společnost Photodisc Europe (www.photodisc.com), která návštěvníkům své stránky nabízí výběr z více než šedesáti tisíc digitálních fotografií a popularizuje tak digitální fotografii zejména mezi profesionály.

Vyhodnocena byla i společnost SeaNet (www.seanet.co.uk), která nabízí na internetu služby spojené s mezinárodním námořním obchodem. Její přístup je kombinací nabídky informací, zprostředkování obchodů a bezpečného e-mailového systému.

V kategorii vyhlášené pro veřejný sektor vyhrála služba BBC News Online (www.news.bbc.co.uk), která začala své zprávy v reálném čase a po síti vysílat zhruba před rokem. Manažeři BBC zamýšlejí využívat internet vedle televize a rozhlasu jako své třetí vysílací médium.

Porota ocenila i stránky britského ministerstva zahraničí (www.fco.gov.uk) a britské armády (www.army.mod.uk/army/recruit). Na posledně jmenované adrese jsou k dispozici informace o vojenském náboru.

Mezi neziskovými společnostmi letos všechny převýšila organizace The Nature Conservancy (www.tnc.org), která nejenže prostřednictvím internetu informuje o svých aktivitách, ale i sbírá peníze na svou činnost.

ebf - tip - debata

Oproti loňskému roku přidali organizátoři soutěže novou kategorii - Stránky, které je dobré sledovat. V ní zvítězily společnosti Road Tech Computer Systems (www.roadrunner.uk.com) a TIMBERWeb (www.timberweb.co.uk). Podle průzkumů jezdí po silnicích 35 procent nákladních vozů zcela prázdných. Roadrunner se snaží prostřednictvím internetu tyto vozy naplnit a zdarma zprostředkovává kontakty.

TIMBERWeb nabízí informace o společnostech, které podnikají v oblasti lesního hospodářství.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).