Zatočit s vlivem PR agentur na média a „vykrádání“ tiskových či cizích zpráv přepracovanými novináři se rozhodla britská organizace Media Standards Trust (MST), která si klade za cíl zkvalitnit tamní žurnalistické prostředí. Spustila webové stránky Churnalism.com, jejichž prostřednictvím si může každý zjistit, nakolik je článek původní.
„Většina médií stále není transparentní ohledně zdrojů svých článků. Schovávání rozdílů mezi PR materiály a zpravodajstvím ale rozhodně není v zájmu veřejnosti. Snad chournalism.com postrčí média k tomu, aby byla v tomto ohledu otevřenější. Naše stránky by také mohly pomoci zpomalit pokles původních reportáží, jehož jsme během několika posledních let svědky,“ uvedl ředitel MST Martin Moore v tiskové zprávě oznamující spuštění projektu.
Podle listu The Guardian, který měl k „vyhledávači rutiny“ exkluzivní přístup před jeho spuštěním, porovnává program zadaný článek s více než třemi miliony textů v databázi. Testovací provoz též ukázal, že média jako Express, Mirror a Sun převzala do svých článků bez přiznání zdroje celé pasáže z tiskové zprávy zdravotnické organizace o průzkumu, podle něhož britské ženy utrácejí více za svůj vzhled než za své zdraví. List Daily Mail přetiskl rovnou 98 procent textu.