Fenoménem doby je internet. Nejen kvůli možnostem, které uživatelům nabízejí informační technologie a růst významu informací. Ale také kvůli nebezpečí jejich zneužití. Podle výzkumů společnosti Gartner Group v roce 1999 používalo 75 procent firem internet pouze jako prezentační médium a prostředek neformální komunikace.
Fenoménem doby je internet. Nejen kvůli možnostem, které uživatelům nabízejí informační technologie a růst významu informací. Ale také kvůli nebezpečí jejich zneužití.
Podle výzkumů společnosti Gartner Group v roce 1999 používalo 75 procent firem internet pouze jako prezentační médium a prostředek neformální komunikace. Oproti tomu se odhaduje, že v roce 2004 bude pro 80 procent firem internet integrální součástí jejich podnikatelských procesů. Hovoříme o e-businessu (elektronickém podnikání), e-governentu (realizaci funkcí státní správy s využitím internetu v podstatě jde o e-business ve státní správě), o e-commerce (elektronickém obchodu jako podmnožině e-businessu).
Elektronický obchod
Dopady e-commerce jsou větší, než by se na první pohled zdálo. Tento celosvětový distribuční kanál pro poskytování zboží a služeb mění zavedené obchodní modely, chování zákazníků, jejich hodnotové systémy a v důsledku toho i segmentaci trhu z pohledu marketingu. Vznikají nové průmyslové obory, například biotechnologie a tak dále. Důsledky technického rozvoje jsou snadno spatřitelné ve společnosti, na trhu práce i v politice.
Elektronické podnikání
Pro úspěch aplikace jakékoliv formy e-businessu je klíčovým faktorem bezpečnost a nastolení důvěry našich zákazníků a obchodních partnerů v námi realizovanou bezpečnost.
PRAMEN: RISK ANALYSIS CONSULTANTS PRAHA