Inspirace z I. republikyK nejcennějším stránkám každého závodu patří jeho individualita. Každý závod, bez ohledu na druh podnikání, může si svou individualitou vybudovati silný a stálý vliv na veřejnost, kterým lze šířiti známost o svých službách a kterým lze utvrzovat důvěru veřejnosti ku podniku a k jeho výrobkům.
Inspirace z I. republiky
K nejcennějším stránkám každého závodu patří jeho individualita. Každý závod, bez ohledu na druh podnikání, může si svou individualitou vybudovati silný a stálý vliv na veřejnost, kterým lze šířiti známost o svých službách a kterým lze utvrzovat důvěru veřejnosti ku podniku a k jeho výrobkům. Vliv individuality závodu projevuje se nejlépe v jeho reklamě. Nejlepším inzerentem není ten obchodník, jenž užívá nejkrásnějších slov nebo jehož insert je nejumělečtěji vypraven. Přehnaný dojem škodí závodu právě tak jako reklamou přechválená hodnota nabízeného zboží. Učiní-li si lidé o závodě příznivý úsudek a musí-li jej po jeho návštěvě podstatně změniti, nezůstanou závodu věrni. Úspěšným může býti jen takový inzerát nebo reklama, jež dovedou co nejpravdivěji a nejpřirozeněji vylíčiti zboží nebo službu závodu. Každá firma má ustavičně hledati způsoby, jak by nejlépe vyjádřila své zásady v působivém inzerátu nebo v jiném druhu reklamy. Obchodník, jenž se naučí takto přemýšleti o své reklamě, pozná brzy, že přemýšlí o svém obchodě více než dříve a že jeho myšlení mu přináší užitek. Nic nepovzbuzuje tak závod k dobrým zásadám, jako přemýšlení o tom, co by veřejnost ráda viděla. Týká se to stejně zboží jako služby, zdvořilosti a ochoty personálu. Obklopte se schopnými a snaživými lidmi. Důvěřujte jim a poskytněte jim příležitost, aby při provádění poctivých obchodních zásad projevili svoji iniciativu.
Podle časopisu Průkopník, 1936, Zlín