Menu Zavřít

Vltavu v Praze čekají miliardové investice

30. 7. 2016
Autor: čtk

Vodní cesta ředitelství vodních cest (ŘVC) se chystá investovat v Praze miliardy.

Poslední zdymadlo se v hlavním městě postavilo v polovině 80. let v Modřanech. Teď tu ale vltavskou vodní cestu čekají velké investice. Jednou z nejvýznamnějších je projekt nové plavební komory Staré Město. Stavba by měla ulehčit přetížené smíchovské komoře, která představuje jedinou možnost, jak překonat Staroměstský a Šítkovský jez a v současnosti vytváří na řece ucpávku. ŘVC tvrdí, že je s 25 tisíci průjezdy ročně vůbec nejvytíženější komorou ve střední Evropě, přičemž nové zdymadlo umožní rozvoj dopravy na celé vltavské vodní cestě, která je limitována právě přetíženou smíchovskou komorou.

Projekt aktuálně prochází procesem hodnocení vlivu na životní prostředí (EIA) a ŘVC počítá, že by s jeho budováním mohlo začít během tří let. „Významnější odpor státních ani samosprávných orgánů neočekáváme, intenzivně jsme se snažili projekt komunikovat, aby se nejasnosti včas vysvětlily. Naopak zaznamenáváme připomínky veřejnosti na současný silný provoz osobních lodí mající dopad na okolí plavební komory Smíchov, avšak právě tento projekt by měl pomoci toto zatížení rozložit a omezit čekání lodí před komorou,“ říká zástupce ředitele ŘVC Jan Bukovský.

Komora Staré Město se přimkne k Dětskému ostrovu z druhé strany, než je současná smíchovská komora mezi ostrovem a nábřežím. Měla by stát 350 milionů. Tím ovšem plány správce vodní cesty nekončí.

bitcoin_skoleni

V následujících pěti letech připravuje ŘVC zvyšování tří mostů na plavebním kanále Troja–Podbaba, výstavbu nových čekacích stání před plavební komorou Štvanice (u Negrelliho viaduktu) a dílčí prohloubení plavební dráhy v několika místech pro zvýšení ponoru lodí o 40 centimetrů.

„V Davli potom plánujeme nové veřejné přístaviště pro malá rekreační plavidla a přístaviště u nábřeží Edvarda Beneše dostane nový, modernější a pro veřejnost nastupující na lodě vlídnější kabát. Společně s městem jsme zatím na počátku úvah o opatřeních pro zatraktivnění nákladní vodní dopravy do Prahy (omezující zatížení těžkými kamiony) a více míst pro přistávání rekreačních lodí,“ dodává Bukovský.


Čtěte dále:

Památkáři 60 metrů vysoké ruské kolo u Vltavy neposvětí

Penta chce koupit a zbourat nádražní halu na Florenci

Česko má čtyři firmy na 100 obyvatel, Praha patnáct

Vizualizace záměru stavby ruského kola na vltavském nábřeží (Zdroj: ČTK)

  • Našli jste v článku chybu?