Německá automobilka Volkswagen hodlá do roku 2020 prudce zvýšit prodej sportovně-užitkových vozů (SUV). Plánuje rovněž posilování svého podílu na automobilovém trhu ve Spojených státech. Uvedl to podle agentury Reuters šéf hlavní značky VW Herbert Diess.
Podíl SUV na celosvětovém odbytu automobilky by se měl podle Diesse zvýšit na zhruba 40 procent z necelých 15 procent v současnosti. „SUV budou motorem našich globálních aktivit, protože se po celém světě stávají velmi důležitými,“ řekl Diess.
Šéf továrny VW v americkém městě Chattanooga Antonio Pinto uvedl, že jeho závod bude v budoucnosti schopen zdvojnásobit výrobu sportovně-užitkových automobilů Atlas na 800 vozů denně ze současných zhruba 400 vozů denně.
Do bazaru, nebo do šrotu? Desetitisíce volkswagenů čekají v USA na ortel
Podíl značky VW na automobilovém trhu ve Spojených státech v současnosti činí necelá dvě procenta, Diess by ho však časem rád zvýšil na nejméně pět procent. Volkswagen si v roce 2009 stanovil za cíl, že prodej automobilů značky VW ve Spojených státech do roku 2018 více než ztrojnásobí na 800 tisíc vozů. Po vypuknutí skandálu kolem manipulací s testy emisí naftových motorů se však tohoto cíle vzdal.
V loňském roce odbyt značky VW ve Spojených státech klesl o téměř osm procent na zhruba 323 tisíc vozů. Za prvních sedm měsíců letošního roku nicméně vykazuje růst o zhruba šest procent na 188 tisíc vozů. „Zotavujeme se,“ prohlásil Diess.
Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.
Přečtěte si také: