Německý automobilový koncern Volkswagen, jehož součástí je mladoboleslavská Škoda Auto, loni více než zdvojnásobil čistý zisk na 11,35 miliardy eur (zhruba 288 miliard korun) z 5,14 miliardy eur v předchozím roce.
Volkswagen tak loni dosáhl vyššího zisku než v roce 2014, tedy v období před vypuknutím skandálu kolem manipulací s testy emisí naftových vozů. Automobilka přitom musela zaúčtovat další miliardy eur jako mimořádné náklady související s řešením skandálu, upozornila agentura DPA.
Skupina Volkswagen v loňském roce zvýšila dodávky automobilů zákazníkům o 4,3 procenta na rekordních 10,741 milionu vozů. Tržby společnosti loni vzrostly o více než šest procent na téměř 231 miliard eur.
„Velká bachratá nula“. Odbory odmítly nabídku Škody Auto na zvýšení mezd
Škoda Auto již dříve oznámila, že loni dodala zákazníkům rekordních 1,2 milionu aut, což je o 6,6 procenta více než v předchozím roce. Koncern Volkswagen zahrnuje také řadu dalších značek, kromě hlavní značky VW jsou to například Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche či Seat.
Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.
Dále čtěte:
10 ekologických „kazítek“, kvůli kterým vás provoz auta stojí více peněz
Daimler si to rozházel v Číně. Na Instagramu použil citát dalajlámy
Další rána dieselům? Daimler nabídne elektrododávky pro řemeslníky
Kamion na baterie bez kabiny. Švéd chce porazit Teslu i Daimler