Spojení „stylový volkswagen“ ještě donedávna nedávalo ani nejmenší smysl. Německá automobilka se soustředila především na konzervativní funkčnost. Passat CC ale nálepku výrobce víceméně nudných aut výrazně natrhává.
Foto: VW
Dvě céčka na konci typového označení v případě volkswagenu neznamenají jako obvykle coupé-cabrio, nýbrž comfort-coupé. Němci tak chtěli poukázat na spojení praktičnosti a komfortu sedanu s elegancí kupé.
Radost pohledět
Vzhled je rozhodně silnou, ne-li dokonce nejsilnější stránkou tohoto auta. Zvláště ve spojení s bílou barvou působí možná až křiklavě, i tak je ale nádherné. Opravdu se nemohu zbavit dojmu, že jde společně se sciroccem po dlouhých letech o první volkswagen, který úspěšně útočí na emoce. Oproti klasickému Passatu je „cécéčko“ o 34 mm delší, o 35 mm širší a především o 55 mm nižší. Vzhled dokonale spojuje dynamiku a eleganci, namísto popisu ladných křivek je lepší podívat se na snímky. Úžasná je hlavně splývavá záď. Testovaný kousek navíc zdobil „sportovní“ paket R-Line (pořídíte ho za příplatek 36 500 korun). Funkci žádnou nemá, je tu vlastně jen pro parádu. Nabízí například pozměněný přední nárazník, tónované zadní svítilny, výraznější prahy, odlišná kola (mimochodem se samozacelujícími se pneumatikami), nějaké ty chromové lišty a samozřejmě pár štítků s nápisem R-Line. Tomu všemu vévodí parádní volant.
Uvnitř klasika
Po otevření bezrámových dveří se však už žádné emoční otřesy nedostaví. Vnitřek je sice kvalitní a ergonomicky skvěle řešený, jenže také téměř úplně stejný jako v běžném Passatu. Sedadla mají výrazné boční vedení, zároveň jsou přiměřeně komfortní. Ani z dlouhého cestování tedy nemusíte mít strach. Horší je to na zadních sedadlech, kde vyšším postavám chybí prostor nad hlavou. Z pohledu na auto je jasné proč. Elegantní řešení zádi v podobě splývavé siluety si jednoduše vybralo daň právě v tomto ohledu.
Jestliže místo za řidičem může občas způsobit drobné problémy, se zavazadelníkem by mělo být vše v pořádku. Sice nedosahuje stejné kapacity jako u „normálního“ Passatu v provedení sedan, ale 452 litrů je solidních. Po sklopení zadních sedaček se objem zvýší na 1 405 litrů.
Nafta pod kapotou
Testovaný vůz poháněl starý známý vznětový čtyřválec v nejsilnějším provedení, tedy o výkonu 125 kW (170 koní). Díky němu CC stovku zvládne za 8,6 sekundy a rozjede se až na 224 km/h. Kultivovaný motor si navíc dobře rozuměl se dvouspojkovou převodovkou DSG.
Z uvedených čísel je patrné, že i když se Passat CC tváří sportovně, atlet to není. Ne že by byl pomalý, to opravdu ne, ale kdo se nechá unést vzhledem a od něj bude odvozovat výkony, zklame se.
Nic na tom nezmění ani možnost nastavit tuhost tlumičů ve třech režimech – Comfort, Normal a Sport. Po zmáčknutí tlačítka Sport sice podvozek ztuhne a dostaví se pohotovější reakce na řidičovy povely, ale ani to celkový dojem nezmění. Tohle je prostě především dostatečně pohodlný sedan se slušným výkonem, který poslušně zdolává další a další kilometry bez nějakého toho vzruchu za volantem. A navíc je úsporný. Dlouhodobá spotřeba kolem sedmi litrů nafty určitě není nic nedosažitelného.
Volkswagen Passat CC 2.0 TDI
motor vznětový čtyřválec
- *objem 1 968 cm3 max. výkon 125 kW (170 k) max. rychlost 224 km/h max. toč. moment 350 N.m z 0–100 km/h 8,6 s spotřeba 5,5 l/100 km cena test. modelu 856 700 Kč Řídí za vás. Skoro**
Další předností vozu je důraz na bezpečnost. V testovaném autě mě tak hlídalo hned několik technických vychytávek. Například skvěle fungující adaptivní tempomat, který přesně četl provoz před vozidlem, v případě brzdění za pomalejším autem se choval předvídavě a zbytečně „nepanikařil“. Užitečný je také asistent hlídající nedobrovolné opuštění jízdního pruhu. V případě „cécéčka“ totiž pouze neupozorňuje, ale dokonce auto zase srovná. Vše začíná u kamery, která vyjetí zaregistruje. Vůz zareaguje tak, že otočí volantem a opět ho srovná podle čar určujících jízdní pruh. Za celou dobu testu jsem se nesetkal s tím, že by se systém zachoval nesprávně.
Zbývá už jen poznámka o ceně. Základní model s benzínovým motorem 1.8 TSI o výkonu 160 koní a manuální převodovkou vyjde na 704 200 korun.