Německá automobilka Volkswagen uzavřela předběžnou dohodu s čínskou firmou Ganfeng o dodávkách lithia a na deset let si tak zajistila základní materiál pro výrobu baterií pro elektromobily. Finanční podmínky zveřejněny nebyly.
Koncern, pod který patří 12 značek včetně Škody Auto, plánuje do roku 2028 uvést na trh na 70 nových modelů vozů na elektrický pohon. Předpokládá, že do té doby vyrobí celkem 22 milionů elektromobilů založených na vlastních platformách.
„Volkswagen si tak nyní zajistil významný podíl své spotřeby lithia,“ uvedla automobilka.
Láká vás koupě elektromobilu?
Nová elektroofenzíva posouvá hranice výroby baterií. Světová poptávka po lithiu neustále roste, neboť automobilky se v poptávce připojují k výrobcům chytrých telefonů a dalších elektronických přístrojů.
Každá baterie chytrého telefonu obsahuje tři gramy lithia, notebooku asi 30 gramů a baterie pro elektromobil více než 20 kilogramů, napsal web The Local.
Infografika: Jak se prosazují elektromobily? Norsko a pak nic
Dále čtěte:
Spalovací motor bude luxus. Volkswagen oznámil zdražování
Nejprodávanější elektroauta všech dob: kdo ukázal ostatním záda?
Jak snížit emise: Němci zvažují zdražení benzínu i tvrdé kvóty na elektroauta
Austrálie chce být lídrem v „zelené“ výrobě vodíku. Dohodla se s Toyotou