Když značka Volvo nabídla trhu model S80, setkala se s úspěchem. To bylo před pěti lety. V posledních dvou letech už klesající prodeje prozrazovaly, že se vůz okoukal. Teď přichází druhá generace. Volvo S80 platilo několik let za etalon komfortu, bezpečnosti a prostornosti.
Auto - reprezentace
Když značka Volvo nabídla trhu model S80, setkala se s úspěchem. To bylo před pěti lety. V posledních dvou letech už klesající prodeje prozrazovaly, že se vůz okoukal. Teď přichází druhá generace.
Volvo S80 platilo několik let za etalon komfortu, bezpečnosti a prostornosti. Na tyto hodnoty ale záhy dosáhly i jiné značky, a tak Skandinávci celý automobil inovovali. Úplně nové zpracování přídě i zádě vozu a podstatně plynulejší boční linie - to jsou hlavní změny ve vnějším designu nového S80. Hodně se změnilo i uvnitř - například palubní deska dost nezakrytě přiznává inspiraci z úspěšné studie „R“, původně stavěné jen pro autosalon. Volvo hodně udělalo pro dynamiku a bezpečnost jízdy - systém aktivního řízení podvozku FOUR-C, dosud známý u S60R a S70R. Aparát je schopen přijímat senzory každou vteřinu až 500 datových informací o režimu jízdy. U nového auta je přitom FOUR-C laděn tak, aby za běžného provozu maximálně „vyhlazoval“ jízdu především na horších vozovkách. Je ale k dispozici i sportovní program, takže po stisknutí vypínače je během pár sekund k dispozici podstatně naturálnější pocit kontaktu řidiče s povrchem silnice. S novým vozem přichází i nový pětiválec 2.5T s výkonem 154kW.