Odborná způsobilost bývalého ministra obrany pro místo v Českém aeroholdingu patrně spočívá v tom, že často létal.
Politika je tak trochu jako krasobruslení. Také se v ní hodnotí technické provedení, ale rozhodující je nakonec umělecký dojem. Vláda Petra Nečase si vysloužila za technické provedení svého vládnutí možná nějakou tři minus za ne úplně dobře provedené a načasované reformy a lze ji pochválit za držení veřejných financí v příkladné kondici, přinejmenším na evropské poměry. Umělecký dojem z jejích kroků je ovšem otřesný a fakt se na to už nedá koukat.
Nejde zdaleka jen o opakované vládní krize, z nichž je zřejmé, o jak moc více koaličním poslancům záleží na udržení korýtek než na nějakých politických principech. Tyhle koňské handly v přímém přenosu nicméně ve znechucování voličů nedosahují úrovně onoho pověstného trafikantství.
Rebelující poslanci Šnajdr a Fuksa dostali teplá a placená místečka v dozorčích radách Čepra a Českého aeroholdingu. Nyní do druhé jmenované státní společnosti míří i exministr Alexandr Vondra. Není to zdaleka tak dávno, abychom si nepamatovali na to, jak si vláda zadala personální analýzu obsazení statutárních orgánů státních firem a odměňování managementu a členů dozorčích rad u poradenské firmy Vratislava Kulhánka. Podobně si lze vzpomenout na sliby, že se bude držet doporučení obsazovat tyto orgány především odborníky. U Alexandra Vondry jeho odbornost spočívá zřejmě v tom, že často létal. Dokonce až za oceán.
Ne, že by se stát neměl postarat o bývalého ministra obrany. Je to exponovaná osoba disponující mimořádné důležitými informacemi, která by neměla obcházet privátní firmy s prosbami o flek. Zrovna Vondrovi by určitě slušela nějaká významná ambasáda, nebo zastupování Česka u významné mezinárodní organizace. Ale trafika na Ruzyni? To je nedůstojné jak pro Vondru, tak pro Ruzyň.
Čtěte další komentáře Pavla Párala: