Lékař považuje americkou alternativu Porsche a Ferrari za povedenější
Zubní lékař Jaromír Piskáček vždy rád zkoušel různé kategorie automobilů. Motorismus považuje vedle létání za svého koníčka. Loni v létě se stal jedním z prvních tuzemských majitelů nového modelu šestilitrového osmiválce Chevrolet Corvette, dosahujícího maximální rychlosti 300 kilometrů za hodinu a zrychlení z nuly na sto za 4,1 sekundy. „O koupi supersportu jsem uvažoval již delší dobu. Přestože jsem měl zkušební jízdy s vynikajícími vozy, například s Porsche nebo Mercedesy a okukoval jsem i Jaguar, rozhodl podle mého názoru nejlepší design, bohatá výbava v základním provedení a v neposlední ředě i poměr nabízeného k ceně,“ vysvětluje svou volbu. „Velmi se mi líbil průhledový display a G-metr. Momentálně vůz používám kromě arktického počasí denně již přes půl roku a nemám s ním mimo vzbuzování zvýšené pozornosti policie žádný problém,“ dodává. Problematická prý není ani spotřeba. „Při dodržování povolené rychlost se vejdu do patnáct litrů. Corvetta dovede jet úsporně i při větších rychlostech. Kde má například méně objemové vozidlo spotřebu 22 litrů na sto kilometrů, Corvetta bere 18 litrů,“ uvádí. Za největší přednost svého vozu považuje obrovskou akceleraci. Kvituje rovněž, že ostatní řidiči dávají silnému vozu na silnici přednost. „Corvetta přináší úžasný sportovní pocit. Auto má sice tvrdší podvozek pro město, je však vyvažován velkými předními osmnáctipalcovými a zadními devatenáctipalcovými koly.“ A má Corvetta nějaké nedostatky? „Chybí mi elektrické sklápění zrcátek,“ říká. Pozor si musí dát také na zásahy do řízení při větší akceleraci, i když i s tím si prý elektronika poradí. Z výbavy, kterou si naopak nemůže vynachválit, zmiňuje dojezdové pneumatiky, průhledový display s nastavitelnými údaji, veškerá možná elektronická vylepšení jízdních vlastností a velký, 650litrový, kufr. Lékař najede ročně mezi 20 až 25 tisíci kilometry. V minulosti ale prý jezdil i dvojnásobek. Vedle Corvetty používá Jaromír Piskáček ještě Alfu Romeo 156 a kabriolet Chrysler Le Baron. Ten využívá kvůli jeho síle především při svém dalším koníčku - létání. Chrysler s vlekem totiž bez problémů převeze letadlo tam, kde je třeba.