Menu Zavřít

Všímejte si vícečlenných rodin

24. 3. 2003
Autor: Euro.cz

InspiracePři získávání zákazníků přehlíží se téměř úplně zákazníci a spotřebitelé, mající vícečlenné rodiny. V žádném výkladě, v žádném obchodě nebo oznámení v novinách apod. není vidět snahu obchodníků po získání těchto zákazníků. A přitom představují ohromné množství spotřebitelů na celou řadu let!

Inspirace

bitcoin_skoleni

Při získávání zákazníků přehlíží se téměř úplně zákazníci a spotřebitelé, mající vícečlenné rodiny. V žádném výkladě, v žádném obchodě nebo oznámení v novinách apod. není vidět snahu obchodníků po získání těchto zákazníků. A přitom představují ohromné množství spotřebitelů na celou řadu let! Jsou to zákazníci, kteří potřebují všechno: nábytek, prádlo, oděvy, životní potřeby atd. S dorůstajícími dětmi stoupá stále jejich potřeba. Proč je tedy nezískávat, nepřizpůsobit se jejich zvláštním požadavkům a přáním? Většina obchodníků si počíná tak, jak kdyby byli na světě muž, žena a dítě! Čestnou výjimku tvoří snad jen některé propagační dopisy na značkové zboží a životní potřeby. Nepočínají si obchodníci nábytkem, jako by nábytek kupovali pouze novomanželé? Anebo konfekční závody (i vysloveně dětské) jako kdyby v každé rodině bylo k oblečení jen jedno dítě? Kde je nabídka obchodníků na tisíce věcí, jež jsou dříve nebo později potřebný v každé mnohočlenné rodině? Nestojí snad obchodníci o tyto zákazníky? Anebo si říkají, že je zbytečné získávat je zvlášť, když musí kupovat stejně? Bojí se obchodníci, že by z toho měli malý prospěch, kdyby těmto rodinám věnovali ještě zvláštní nabídku? Získáním takové rodiny přibudou obchodníkovi rázem tři, čtyři i více zákazníků najednou. Kromě toho jsou tito zákazníci stálými, i když někdy skromnými, zákazníky. Nestěhují se tak často jako lidé svobodní a bezdětní, poněvadž jejich děti navštěvují školy, pak z různých existenčních ohledů na rodinu apod. Z těchto důvodů bývají to většinou spolehliví zákazníci. Může tedy být pro obchodníka nevýhodné získávat vedle obvyklého „moderního muže“ a „elegantní dámy“ také „rodinu“?

Podle časopisu Průkopník, 1936, Zlín

  • Našli jste v článku chybu?