Česká telekomunikační a internetová společnost Casablanca INT dosáhla za prvních letošních osm měsíců tržeb ve výši 65 milionů korun, což je meziročně o 39 procent více. Pro celý letošek firma předpokládá čtvrtinový nárůst příjmů na 97 milionů. „Hlavní podíl na výsledcích mají služby z oblasti serverhousingu, tedy připojování serverů našich klientů připojených k páteřní internetové síti prostřednictvím serverů Casablanky,“ říká ředitel Martin Kanda.
Během posledního půl roku investovala Casablanca přes 30 milionů do zvýšení technologických kapacit, což ji umožní zavést nové hlasové služby. „Dosud jsme se orientovali především na poskytování internetových služeb, ale zákazníci dnes preferují dodavatele, který je schopen zajistit komplexní telekomunikační řešení čili internetové připojení, data i hlas,“ říká Kanda. Nové služby jsou určeny zákazníkům z řad firem či internetových poskytovatelů i domácnostem. Cena za jednu minutu volání mimo špičku pro drobné zákazníky začíná na padesáti haléřích bez DPH, tedy asi o deset procent levněji než u konkurence, klient navíc nemusí platit měsíční paušál.
Casablanku před jedenácti lety založili tři přátelé - Milan Švácha, Alois Veverka a Jakub Jedlička - s tím, že se budou zaměřovat na poskytování pevného internetového připojení. Díky investicím do zařízení pro hosting serverů a internetových stránek se obrat zvyšoval každý rok až na letošních odhadovaných bezmála sto milionů. Švácha říká: „V oblasti housingu jsme lídry českého trhu. Celých dvacet procent obsahu českého internetu je uloženo na serverech připojených k síti Casablanky.“