Menu Zavřít

Vstupenka do rodiny

10. 3. 2009
Autor: Euro.cz

Třídveřové kupé je nejlevnějším mercedesem se zadním náhonem

Málokterá automobilka si dnes drží tak širokou modelovou paletu jako Mercedes. Může tím oslovit i zákazníky, kteří mají specifický požadavek, jemuž konkurence nedokáže vyhovět. Třída CLC je toho důkazem. Poté, co konkurenční BMW přestalo prodávat kompakt řady 3, je tohle auto prakticky jediným třídveřovým vozem s podélně uloženým motorem a náhonem na zadní kola, který si mohou koupit i nemilionáři. CLC je jakýmsi vstupním prvkem do rodiny s třícípou hvězdou ve znaku. Ano, třída A začíná někde na čtyřech stech tisících, ale u ní neplatí to zásadní – motor podél a hnaná zadní náprava. CLC má našlápnuto na každého, kdo preferuje sportovní a zábavný styl jízdy, protože pro něj je tato konfigurace pohonu prakticky jediná možná. Faktem je, že na opravdové sportování má značka vyhrazené jiné třídy, například CLK nebo SLK, ovšem hlavní devízou CLC je to, že svůj charakter luxusu dospělého mercedesu se sportovní konfigurací pohonu pojí s poměrně sympatickou cenou 675 tisíc korun, podobně jako kdysi kompakt BMW 3.
Vnější design vozu je věrný současné generaci mateřské třídy C. Oproti předchozímu modelu je nové C agresivní a tuto povahovou vlastnost dědí i CLC. Světla mají ostře vyřezané kontury, jak se u soudobých vozů nosí, maska reflektuje sportovní modely Mercedesu velkou hvězdou a pouze třemi lamelami mřížky chladiče namísto obvyklých pěti. Záď charakterizují obří lampy, které přecházejí do víka zavazadlového prostoru.
Vnitřek vozu v prostoru pro řidiče a spolujezdce je podobný třídě C, jak provedením, tak rozměry. Sedadla mají dobré boční vedení, které podrží řidiče i při ostřejších manévrech. Typické mohutné zpětné zrcátko brání vzrostlejším jedincům ve výhledu doprava, což je nepříjemné zvláště na přechodech pro chodce. Touhle vlastností ale trpí všechny modely Mercedesu až po třídu S. Volant je komfortní, sportovního tříramenného provedení. Jeho průměr je tak na hraně – mohl by být malinko menší. Zadní sedadla vzhledem k velikosti kupé nabízejí překvapivě velký prostor. Vejdou se na ně vcelku pohodlně i dva dospělí, což je pro tohle auto velké plus. Většina zbývající konkurence chápe zadní sedačky jako nouzové, případně vhodné pro přepravu dětí.
Testovaný vůz byl osazený dlouhodobou klasikou – zážehovým čtyřválcem s kompresorovým přeplňováním. To se projevuje zejména ve středních otáčkách. Odpadá přitom takzvaný turboefekt – náhlý nárůst síly po obtížném odpoutání se od volnoběžných otáček. Kompresorem dopovaný motor táhne plynule, jeho hlavní devízou je rovnoměrný růst síly mezi dvěma a šesti tisíci otáčkami. Nejvíce omezuje sportovní charakter CLC letitý pětistupňový automat. Neuvěřitelně komfortní převodovka, která umí změnit rychlost tak něžně, že to je téměř nepostřehnutelné, trpí na rychlost řazení. Ani ve sportovním režimu s manuální volbou zařazeného stupně se prodlevy při přeřazení nedají označit slovem nízké. Na druhou stranu díky plynulosti řazení a dobrému odstupňování rychlostí je uvnitř vozu ticho a auto si při poklidné jízdě nepotrpí na příliš velkou porci paliva. Při dálničním tempu umí CLC jezdit za 8,5 litru, okresky kroutí o litr na sto kilometrů levněji a město, pokud člověk hodně nespěchá, z nádrže ubírá deset litrů na každých sto ujetých kilometrů. Brzdy jsou snadno ovladatelné a perfektně se dají dávkovat. Při prudkém brzdění, při razantní akceleraci ani v rychle projížděných zatáčkách, provázených prudkými změnami těžiště vozu, se karoserie výrazně nepohybuje vůči silnici, což dodává na jistotě. A obráceně – mírný sněhový poprašek a vypnutá elektronika z luxusního auta umějí udělat rozdováděnou hračku s rozevlátou zádí. Za požadovaných necelých sedm set tisíc je CLC hodně dobrá nabídka.

klady
Jízdní vlastnosti Kvalita materiálů Spotřeba paliva
Rozumná cena Servis na 6 let zdarma

MM25_AI

zápory
Vyšší pohotovostní hmotnost
Nesportovní řízení
Nesportovní převodovka

Tabulka
Mercedes Benz CLC
Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem: 1796 ccm
Výkon: 135 kw
Převodovka: automatická pětistupňová
Zrychlení: z 0–100 km/h 8,7 s
Rychlost: 235 km/h
Cena: 675 000,- základní

  • Našli jste v článku chybu?