Premiéru opepřil skandál
Na doménu, která dosud náležela pouze značkám Audi, BMW a Mercedes, začne v listopadu útočit luxusní Peugeot 607. Vůz, jehož nejnižší cena základní verze je 1 030 000 korun, si už nyní objednávají první zájemci. Automobil jako první ze „sedmičkové řady následuje stopy modelu 406. Jde o limuzínu, která si zachovala příjemné linie příznačné pro francouzského výrobce, přitom nabízí pohodlí srovnatelné se současnou špičkou manažerských vozidel. Například snížení hladiny hluku v kabině zajišťuje trojité utěsnění dveří vybavených okny z vrstveného skla. Do výbavy může být zahrnut palubní navigační systém a vícefunkční obrazovka, kterou lze použít jako monitor k přehrávání videozáznamů. Řidič se v Peugeotu 607 nemusí při jízdě příliš rozptylovat. Světla není třeba zapínat, automaticky se totiž rozsvítí při setmění nebo vjezdu do tunelu. To platí i o stěračích se snímači deště. Dokonce i hlasitost autorádia se sama upraví podle rychlosti jízdy. Také ukazatele na palubní desce se zvýrazňují či ztmavují v závislosti na intenzitě okolního světla. A co oslnění světly vzadu jedoucího automobilu? V podstatě nemožné. Zrcátka se totiž automaticky zacloní, takže řidič vidí jen matný odraz. Chlazená skříňka. V odkládací skříňce u spolujezdce se čokoláda nerozteče, je totiž uměle chlazená. Při zařazení zpětného chodu a zapnutí směrových světel se na příslušné straně sklopí vnější zrcátko směrem dolů. Tak řidič kontroluje prostor za vozidlem, který jinak nemůže vidět. Při couvání navíc upozorňuje na případnou překážku radar. Ke standardu náleží tempomat, šest airbagů, ABS a elektronický stabilizační systém ESP (u verze s motorem V 6). Motorové verze jsou tři – dvě benzinové a jeden diesel s turbodmychadlem. V porovnání s Tatrou 613, která představovala donedávna pýchu českého automobilového průmyslu, připomíná Peugeot 607 kosmickou loď. Záď prý ustřeluje. Ani takové auto jako Peugeot 607 se ale nevyhne skandálu. Na jaře vzbudily ve Francii vášně celostránkové inzeráty v novinách, ve kterých se firma Peugeot ohradila proti tvrzení odborného časopisu Auto Plus, jenž zpochybnil jízdní vlastnosti „šestsetsedmičky . Redaktoři časopisu Auto Plus po testech na okruhu v Montlhéry napsali, že zadní náprava automobilu v některých situacích – při prudké změně směru nebo při brzdění před zatáčkou – ztrácí na stabilitě a má tendenci „ustřelovat . Ředitel firmy PSA, vyrábějící vozy Peugeot a Citroen, Jean–Martin Folz v celostránkových inzerátech ujistil budoucí zákazníky, že stroj bude „bezchybný a při uvedení na trh bude jeho stabilita vzorem pro ostatní“. Přitom i předcházející model Peugeot 605 provázely v roce 1989 obtíže (v tomto případě s elektronikou) a asi sedmdesát tisíc vozů muselo být po prodeji upravováno. List Le Monde napsal, že se ho nakonec prodalo jen asi dvě stě tisíc kusů, tedy polovina plánovaného počtu. Typu 607, který ve Francii stojí od 187 500 do 281 000 franků, by chtěl Peugeot prodávat asi 45 tisíc kusů ročně. Automobilka v tiskovém prohlášení zdůraznila, že vozy, jež byly testovány, nebyly sériové, a nemohly být tedy uvedeny na trh.