Menu Zavřít

Co budou mít z rekordní pokuty Volkswagenu klienti? Zřejmě nic

14. 6. 2018
Autor: Profimedia.cz

Co přinese rekordní pokuta udělená v Německu pro koncern Volkswagen pro klienty vozů s naftovými motory, kterých se aféra s manipulacemi výfukových plynů týká? Předseda německého svazu spotřebitelů je skeptický.

Pokuta ve výši jedné miliardy eur (25,7 miliardy korun), kterou udělila prokuratura v německém Braunschweigu automobilovému koncernu Volkswagen kvůli pochybením při dohledu nad činností divize pro vývoj motorů, je svého druhu nejvyšší v německé historii.

Jaký to ale bude mít vliv na evropské klienty, kteří si koupili automobil, jehož software upravuje hodnoty emisí při měření, je sporné. V roce 2015 koncern VW přiznal, že se manipulace týkají 10,7 milionu vozů (z toho 1,2 milionu vozů Škoda), které se vyrobily v letech 2007 až 2015.

Udělení pokuty sice obhájci spotřebitelů hodnotí kladně, mimo jiné i proto, že automobilka VW přiznala svůj díl odpovědnosti, pro evropské majitele dotčených vozů z toho ale žádné odškodnění neplyne.

„V zásadě vítáme, že byl firmě Volkswagen konečně za podvod vystaven účet,“ reagoval na udělení vysoké pokuty ředitel německého svazu pro ochranu spotřebitelů Klaus Müller. Na druhou stranu pro poškozené zákazníky se tím nic nemění. „Ti zůstávají se svou škodou stále osamoceni,“ dodal.


Hamburk zakázal vjezd dieselům, které nesplňují Euro 6:

Hamburk zavírá dvě ulice dieselům, lidé čekají chaos. Totální nesmysl, tvrdí odborník

Hamburk se připravuje na zákaz vjezdu starších aut se vznětovými motory


Podle Müllera by měl být zřízen fond pro tyto klienty, kteří by měli mít nárok na dodatečnou úpravu vznětového motoru, aby jejich auta splňovala limity pro vjezd do německých měst. Nejen na upravení softwaru.

Pokuta má být zaplacena do šesti týdnů spolkové zemi Dolní Sasko, kde má koncern sídlo ve městě Wolfsburg. Tato německá země má v automobilce pětinový podíl v kmenových akciích s hlasovacím právem.


Výročí koncernu VW, u založení byl Hitler:


Volkswagen pokutu přijal s tím, že se proti jejímu udělení nebude odvolávat. Koncern doufá, že jeho postup bude mít významný pozitivní dopad na další řízení v Evropě proti VW a jeho přidruženým společnostem.

V Braunschweigu probíhají další soudní spory. Manažeři automobilky čelí obvinění s manipulací trhu a také podezření z podvodu. Další spor o náhradu škody vedou investoři u soudu ve Stuttgartu, kde sídlí společnost Porsche SE, jež ovládá většinu kmenových akcií VW. Vedou se také spory s majiteli aut Volkswagen, kteří je chtějí vrátit.

Skandál s naftovými motory dosud podle deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung automobilku vyšel na 25 miliard eur (643 miliard korun). Ve Spojených státech se koncern loni dohodl na urovnání sporu s americkou vládou ve výši 4,3 miliardy dolarů.

FIN25

Související články:

VW nabídne zpětný odkup dieselů. Zájemci si ale musí koupit jiný vůz

Tři veteráni: exmanažeři Opelu a BMW vyvíjejí revoluční elektromobil

Lodní doprava produkuje víc emisí než Německo. Je čas jednat

Renesance dieselu. Bosch slibuje nejčistší naftový motor všech dob

Partnerská krize: Daimler a Renault se přou, kdo může za špinavý diesel v mercedesech

Dělníci v německé továrně firmy Daimler, ilustrační foto


  • Našli jste v článku chybu?