K prodejcům Volkswagenu dorazila druhá generace SUV Touareg. Motorističtí novináři měli možnost otestovat vůz na bývalém tankodromu sovětské armády v Bělé pod Bezdězem. Co nabízí novinka vyráběná v Bratislavě?
Autor: Volkswagen
Německá automobilka VW je sice největší v Evropě, ale nenabízela dlouhá léta terénní vůz. To se změnilo před sedmi lety, kdy vyjel z tovární haly bratislavského závodu model Touareg. První verze nabízela kombinaci komfortu a solidních terénních vlastností. „Druhá generace přináší množství nových technologií a jde také o první v Evropě vyráběné auto, které má v nabídce plnohodnotný hybridní pohon. Vůz má nové motory a převodovky, zajímavé ceny, bohatou výbavu, je lehčí o 200 kilogramů než jeho předchůdce, ale může táhnout přívěs s hmotností až 3,5 tuny. Už nyní máme objednávky na 130 vozů,“ říká vedoucí značky VW Vratislav Strašil.
CENA OD 1,2 MILIONU |
Ceny nového VW Touareg začínají na 1 227 900 korunách. Jedná se o šestiválcový 3,0 TDI (176 kW) s automatickou převodovkou a balíčkem úsporných opatření BlueMotion Technology. Nová generace má sice exkluzivní ceny, ale také mimořádnou výbavu. Nechybí v ní adaptivní tempomat, který využívá dvou radarů s dosahem 200 metrů nebo systém Area View. Ten zahrnuje čtyři kamery, které zobrazují na středovém displeji okolí auta. Tento systém usnadňuje parkování, jízdu v terénu i například připojení přívěsného vozíku. |
Jaký je vůz v terénu? Volkswagen novou generaci touaregu odlehčil a řidiči nabídl volbu mezi standardním pohonem 4Motion a off-roadovým 4XMotion s uzávěrami diferenciálů a redukční převodovkou. To znamená, že zájemce si nyní může vybrat mezi levnější silniční verzí a terénním speciálem. Na tankodromu v Bělé pod Bezdězem se oba typy držely statečně. Silniční verzi 4Motion pomáhal v terénu samosvorný mezinápravový diferenciál Torsen. Touareg se v této konfiguraci spoléhá na pomoc elektronické náhrady uzávěrky diferenciálu a programu, který upravuje činnost elektronických asistentů pro jízdu mimo zpevněné cesty. Stoupavost se systémem 4Motion je 31 stupňů, tedy 69 procent.
Varianta 4XMotion byla samozřejmě v těžším terénu lepší. Stoupavost je v tomto případě 45 procent, tedy 100 procent. Místo diferenciálu Torsen má touareg v tomto provedení vícelamelový diferenciál s uzávěrkou a přiřaditelným redukčním převodem 2,69:1. Rozdělení momentu mezi nápravy se proměnlivě pohybuje kolem 2:3, uzávěrka tento poměr pevně uzamkne. Vyšší průjezdnosti terénem napomáhá i uzávěrka zadního diferenciálu a světlá výška zvýšená o 10 mm vpředu a 15 mm vzadu. K tomu VW v rámci Terrain Tech paketu přidává palivovou nádrž zvětšenou z 85 na 100 litrů. U systému 4XMotion je na výběr z celkem pěti jízdních režimů.