AKTUÁLNĚMladoboleslavská Škoda Auto vyrobila v úterý 1. listopadu pětimiliontý automobil od vstupu koncernu Volkswagen (VW) do firmy v roce 1991. Postupně navyšovala výrobu, prodeje i účast na světových trzích. Letos firma počítá s rekordní výrobou kolem 491 tisíc a jejich prodejem na 85 trzích světa.
AKTUÁLNĚ
Mladoboleslavská Škoda Auto vyrobila v úterý 1. listopadu pětimiliontý automobil od vstupu koncernu Volkswagen (VW) do firmy v roce 1991. Postupně navyšovala výrobu, prodeje i účast na světových trzích. Letos firma počítá s rekordní výrobou kolem 491 tisíc a jejich prodejem na 85 trzích světa. V příštím roce chce atakovat dosud nepokořenou půlmilionovou hranici. Zhruba do roku 2008 plánuje zvýšit výrobu až na 600 tisíc.
Ve spolupráci s koncernem nejdříve prošel omlazovací kúrou model favorit, jenž se dočkal i zásadního přepracování a na trh vstoupil v roce 1994 pod názvem felicia. O dva roky později byl představen model střední třídy octavia, jenž byl zároveň první, který využil strategii sdílení společných modulů a technologií v rámci koncernu. V roce 1999 začala automobilka vyrábět fabii, o dva roky později luxusní limuzínu superb a ve stejném roce skončila výrobu felicií. Loni uvedla na trh novou octavii. Na jaře 2006 koncern představí i čtvrtou modelovou řadu roomster. Dosud nejúspěšnějším modelem po vstupu do VW byla felicia, které se vyrobilo rekordních 1,4 milionu kusů. Za ní následují modely fabia a octavia, kterých se dosud vyrobilo ve všech variantách v obou případech více než 1,3 milionu.