V každém závodě a obchodě jsou zaprášené kouty, které lidé neradi navštěvují a jimž se vyhýbají. Podobně "zaprášené kouty" jsou i nevyužité prodejní možnosti a příležitosti. Mnozí obchodní cestující vyhýbají se často bez příčiny některým krajům a místům jen proto, že mají horší vlakové spojení, horší silnice a pod.
INSPIRACE Z I. REPUBLIKY
Jedna velká obchodní společnost objevila nedávno ve své prodejní organisaci jedenašedesát takových „zaprášených koutů“, protože její zástupci navštěvovali jen nejlepší místa a vynechávali ta, kde je čekala nějaká větší práce nebo nesnáz. Když konečně klesající obchody přinutily společnost, aby se vrhla ina tyto „zaprášené“ a zanedbané kouty, vyšla na jevo zajímavá věc. V zanedbaných místech a krajích se ukázaly netušené prodejní možnosti. Cestující prodavači ke svému úžasu zjistili na příklad, že mnohá malá místa, kterým se stále vyhýbali, vyrostla zatím v hotová města s množstvím koupěschopných zákazníků. Dnešní obchod hledá pravé muže. Jsou to především dobří prodavači, kteří dovedou plně využít každé příležitosti, kteří dovedou vynalézat nové možnosti, kteří dovedou kráčeti v čele nové doby a nových metod, kteří vidí za obzor, jenž se jiným zdá beznadějně zachmuřen. Ale především jsou to mužové, kteří nesnesou „zaprášených koutů“ ve svém prodejním rayoně. Jakmile se jednou prodavač, obchodník nebo podnikatel pustí do takových zanedbávaných míst a věnuje jim poctivou a vytrvalou práci, může býti jist, že pod silnou vrstvou prachu odkryje zlato, které mu vše mnohonásobně nahradí.
Podle časopisu Průkopník, 1936, Zlín