IT Česká technologická společnost Phonexia se sídlem v Brně vyvinula software rozpoznávající v nahrávkách řeči klíčová slova pro jihoamerickou španělštinu. Minulý týden dodala produkt prvnímu zákazníkovi. Šlo o zemi patřící do Evropské unie.
„Prostřednictvím partnerů software hodláme dodávat multijazyčným call centrům a v mírné modifikaci také na jihoamerický trh,“ říká Radim Kudla, business development manager Phonexie. Při analýzách hovorů call centra se lze zaměřit na výskyt důležitých slov, například obsahující reakci na nabízený produkt, konkurenci nebo na vulgarismy. Call centrum tak může kontrolovat kvalitu všech hovorů svých operátorů. Podstatou softwarů vyvíjených a vyráběných brněnskou společností založenou v roce 2006 je získávání maxima informací z nahrávek řeči. Tyto nahrávky zákazníci denně zaznamenávají, zpracovávají či analyzují. Využívání technologií pro automatické získávání informací z řeči šetří podle Kudly peníze, čas a v některých případech i životy. Produkty Phonexie lze totiž využít také v oblasti bezpečnosti a obrany. Firma je dodává do několika zemí EU, do Izraele, Indie nebo do Spojených států.
„Navzdory ekonomické krizi se v sektoru řečových technologií nenudíme,“ tvrdí manažer. Firma vyvinula rovněž přepis spontánní řeči na text, nově pro ruský jazyk. Výhodou technologie přepisu od firmy Phonexia je optimalizace pro hlučné prostředí a na běžnou hovorovou řeč. Systém využívá automatickou adaptaci na mluvčího. „Aktuálně jsme přepis pro ruštinu úspěšně otestovali a dodali jednomu zákazníkovi,“ dodává Kudla. Uplatnění může mít opět v multijazyčných call centrech a v mírné modifikaci i na ruském trhu.
l